۱۲۰۰ معلم استان سمنان واکسینه نشدند/بیش از ۳ میلیارد تومان برای خرید اقلام بهداشتی مدارس واریز شد

دستورانی با اشاره به جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری معلمان در استان سمنان گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۲۰۰ معلم در استان، واکسن خود را دریافت نکردند.

«محمد دستورانی» در حاشیه نواخته شدن زنگ نمادین غنچه ها وشکوفه ها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان، گفت:بازگشایی مدارس به شیوه «آرام، تدریجی و اقتضایی» و مبتنی بر سه سناریوی طراحی شده از سوی آموزش و پرورش صورت می گیرد.

 

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه بعد از ۱۹ ماه مقابله با کرونا و دوری دانش آموزان از مدرسه، آموزش حضوری در برخی مدارس واجد شرایط استان کلید می خورداظهارداشت: سال تحصیلی جدید با شعار «تسهیل فرصت یادگیری باکیفیت در گام دوم انقلاب» سوم مهرماه آغاز می‌شود.

 

وی تصریح کرد: برای سال جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان سمنان در ۲۰۳ مدرسه حضوری به مدرسه می‌روند.

 

دستورانی بابیان اینکه این مدارس جمعیتی کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و اغلب در مناطق روستایی و عشایری نظیر فولاد محله، چاشم، کوه زر، کالپوش و بی ارجمند قرار دارند، افزود: برخی از مدارس غیر دولتی که جمعیت کمی نیز دارند در این مقوله قرار داده شدند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بااشاره به اینکه دانش آموزان مقطع اول و دوم دبستان یک روز در هفته را به صورت حضوری مدرسه می‌روند، ابراز داشت: برای مقاطع نهم و دوازدهم نیز کار ویژه ای صورت گرفته است و دانش آموزان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای با توجه به اینکه کمتر از ۱۵ نفر هستند و از مساحت خوبی نیز فضای کارگاهی آن‌ها برخوردار است حضوری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه اراده وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا بر بازگشایی اقتضایی مدارس با سه روش حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است اظهارداشت: سال گذشته نیز تصمیم بر همین منوال بود اما به دلیل بی‌اعتمادی خانواده‌ها نسبت به حفظ سلامت فرزندشان این هدف عملی نشد.

 

دستورانی با اشاره به اینکه سال گذشته نگرانی خانواده‌ها برحق بود افزود: امسال با گسترش و سرعت واکسیناسیون و کسب تجارب بیشتر، نگرانی چندانی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و خستگی خانواده‌ها از شرایط فعلی نیز رغبت آنان برای بازگشایی مدارس را افزایش داده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس با تعداد دانش‌آموز کمتر از ۱۵۰ نفر از نیمه دوم آبان به صورت نیمه‌حضوری در قالب سه گروه ۲ در هفته یا ۲ گروه سه در هفته به صورت نیمه حضوری فعالیت می‌کنند.

 

وی از ارتقاء شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید خبردادوافزود: از امروز قابلیت ارتباط صوتی به آن افزوده شده است.

 

دستورانی تصریح کرد: اینترنت استفاده از شبکه شاد رایگان است و اگر غیر از این بود، افراد می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵پیگیری کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اطمینان خاطر به خانواده های دانش آموزان از الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی در مدراس بیان کرد: بیش از ۳ میلیارد تومان سرانه جهت تجهیز بهداشتی به  حساب مدارس واریز شده و تمام مجموعه های آموزشی ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند.

 

وی  با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد معلمین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از ۸۰ درصد نیز دوز دوم را ترزریق کرده اند افزود: همچنین برای واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲تا ۱۸ سال اقدامات لازم انجام گرفته و درحال اجرا می باشد.

کد خبر 1097735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha