برنامه ریزی برای افزایش ۵ میلیارد دلاری صادرات در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی ۶ ماهه دوم سال جاری ۵ میلیارد دلار تولیدات صنعتی داخلی بیش از سال گذشته به کشورهای خارجی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «سید رضا فاطمی امین» ظهر روز جمعه در سفر خود به شهرستان ایوان و بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: برای امسال برنامه ریزی انجام شده که پنج میلیارد دلار صادرات کالا نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند.

 

وی با اشاره به تدوین ضوابط تسهیل در تجارت خارجی، افزود: سازمان توسعه تجارت به طور ویژه روی این موضوع تمرکز کرده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: همچنین برای صادرات ضوابط کلی تعریف و طی هفته آینده بخشی از مشکلات بنگاه‌های تولیدی حل می‌شود.

 

فاطمی با اشاره به اینکه عمده مشکلات واحد های تولیدی نبود سرمایه در گردش، منابع مالی، صادرات و ... است که طی بازدید امروز از پنج واحد صنعتی شهرستان ایوان این مشکلات به وضوح مشخص و باید در سطح کلان حل شود، گفت:  برای حل مشکلات تولیدگنندکان از اوایل شهریورماه گروه ویژه ای برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه مشکلات تولید کنندگان و فعالان صنعتی اولویت ما است، افزود: در این راستا تلاش می‌شود این واحدها با کمترین دغدغه مشکل صادرات نداشته باشند.

 

وزیر صمت تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های همسایگان برای توسعه صادرات استفاده کرد، ایلام از جمله استان‌هایی که دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صادرات به عراق است.

کد خبر 1097922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha