نکوداشت دفاع مقدس از جمله مصادیق امر به تقوا است

حجت الاسلام مصلی نژاد از جمله مصادیق امر به تقوا را نکوداشت دفاع مقدس دانست و گفت: شهدا ادامه دهنده راه پیامبران بودند و قامت علم کرده و مقابل فرعونیان و فتنه انگیزان زمان ایستادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد مصلی نژاد«، امروز (جمعه ۲ مهرماه) در خطبه های نماز جمعه شهر جهرم با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: از جمله مصادیق امر به تقوا نکوداشت دفاع مقدس است.

 

امام جمعه موقت جهرم افزود: شهدا ادامه دهنده راه پیامبران بودند و  قامت علم کرده و مقابل فرعونیان و فتنه انگیزان زمان ایستادند.

 

وی با اشاره به نقش بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی، عنوان کرد: در طول دفاع مقدس جامعه بانوان ۶ هزار ۴۳۷ شهید، بیش از پنج هزار جانباز و ۱۷۱ آزاده را تقدیم انقلاب و نظام کردند.

 

حجت‌الاسلام مصلی نژاد با اشاره به اینکه شهدا از آرزوهای خود گذشتند تا آرزوهای ما باقی بماند، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم هزار و۲۰۰ شهید بزرگوار از دامن خانواده های جهرمی به خیل شهدا پیوستند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا حیات، دین و دیانت را برای ما باقی گذاشتند، عنوان کرد: یاد و خاطره شهدا باید زنده نگه داشته شود.

 

امام جمعه موقت جهرم با تاکید بر اینکه سبک زندگی شهدا باید در جامعه توسعه پیدا کند، تصریح کرد: نامگذاری کوچه ها به نام شهدا نیز نباید کمرنگ شود و از مسوولان شهر تقاضا داریم نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه فارغ از بروکراسی های اداری  کوچه هایی که به نام شهدا بوده و حذف شده دوباره احیا شود، تصریح کرد: نگذاریم رنگ و بوی برخی شهرهای دیگر در جهرم پدیدار شود.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه مدارس باید کلاس درس اسلام، جهاد و شهادت باشد، تصریح کرد: مدارس ما جای سند ننگین۲۰۳۰ نیست و از رئیس جمهور بابت حذف این سند ننگین قدردانی میی کنیم. 

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عالمان مجاهد به جای اینکه از محبوبیت خود دکانی درست کنند زاهدانی بی ادعا بودند و به دنیا پشت پا زدند، عنوان کرد: آنها دنبال کسب مال و موقعیت های دنیایی نبودند. آنها بر گردن انقلاب و نظام حق دارند. 

 

وی سالروز رحلت آیت الله «سید ابراهیم حق شناس» را تسلیت گفت و اظهارداشت: میل به گمنامی و پرهیز از شهرت از شاخصه های این روحانی مجاهد و معلم اخلاق بود.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله سید حسین آیت اللهی امام جمعه فقید جهرم نیز گفت: این عالم مجاهد برای خود از مادیات چیزی نخواست و همیشه ندای اهل بیت سر داد و برای مردم و دفاع از ولایت مطلقه فقیه ایستادگی کرد.

 

وی با اشاره به پیام رهبری انقلاب در پی ارتحال آیت الله آیت اللهی مبنی بر اینکه یقینا مردم آن سامان (جهرم) تا مدت ها یاد و خاطره آن عالم را از یاد نمی برند، عنوان کرد: نمی‌گذاریم کسی یاد و خاطره این بزرگمرد را از یادمان ببرد.

کد خبر 1097954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha