رفع مشکلات دهلران نیازمند توجه جدی دولت است

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: امیدواریم رفع مشکلات شهرستان مرزی دهلران به طور ویژه مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «مجید عسگری» در نشست شورای ادرای دهلران با حضور وزیر بهداشت با اشاره به وسعت شهرستان و تعداد شهرهای و بخش ها و دهستان های این شهرستان، اظهار کرد: این شهرستان با ۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به این شهرستان در همه حوزه ها توجه ویژه شود.

 

وی به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان و تحت پوشش بودن ۸۵ درصد این اراضی توسط شبکه ها گفت:در حوزه نفت و گاز نیز ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار بشکه داریم که نیاز است در پروژه های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع ویژه شود و ان جی ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر بهره برداری شوند.

 

فرماندار ویژه دهلران به راه های شهرستان هم اشاره و افزود: آزادراه پل زال به چیلات و جاده چمسرخ که دو بخش زرین اباد و سراب میمه از بن بست خارج و همچنین اتصال دهلران از سمت خوزستان به شبکه ریلی و تکمیل پروژه چهار بانده کردن دهلران به خوزستان از خواسته هایی است که انتظار داریم ویژه مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرند.

 

عسگری به مشکلات آبگرم برای وسایل سرمایش مردم و خسارات ۲۰۰ میلیارد ریالی آن در طول سال به وسایل سرمایشی مردم گفت: طرح ساماندهی چشمه های آبگرم در دست اقدام که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

 

وی به فرسودگی زیرساخت های شهری هم اشاره و افزود: بعد از بازسازی بخش های موسیان، دشت عباس، مرکزی و شهرهای پهله و میمه بعد از جنگ خوب بازسازی نشده اند و برای تامین اعتبار و رفع مشکلات نیازمند کمک و مساعدت ویژه دولت هستند.

 

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: سامانه گرمسیری ۶ هزار هکتار از اراضی دهلران را تحت پوشش دارد که برای تکمیل آن و تسریع در عملیات اجرایی به اعتبار نیاز است.

 

وی به نقش سد میمه در آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی و جلوگیری از سیلاب هم اشاره و گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز زمینه تسهیل در عملیات اجرایی این سد با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شود.

 

کد خبر 1097977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha