علی لندی؛   نوجوان قهرمانی که تاریخ دنیای خود را مردانه رقم زد

علی لندی قهرمان فداکار و نوجوان ایرانی که برای نجات دو فرد سالمند در آتش مانده وارد حادثه شد، پس از چند روز خدمات درمانی در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) درگذشت.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: روی خط حوادث نوشته بودن نوجوانی دلسوز وجودش در آتش سوخت و پترس فداکار شد تا اینکه بگوید انسانیت زنده است و ایثار و شهادت در عمق وجود نسل های جدید ایرانی مثل نسل قدیم و دهه های 50 و 60 این کشور وجود دارد.

 

آتش برفروخت؛ همه می دانند که حریق می سوزاند و انسان را از زندگی باز می دارد اما این بار نوجوانی که از عمق حادثه خبرداشت برای نجات دو فرد سالمند در حادثه وارد شد و جانی به آنان داد.

 

خودش سوخت ولی هنرش که ایثار و فداکاری بود باقی ماند. عمق حادثه به قدری بود که این نوجوان با درک موضوع وارد آتش سوخت و به بیمارستان منتقل شد. خبرها معطوف این رشادت شد. وزیر با خبرشد، تماس گرفت، پیگیر شد و دستور داد، مسئولان عیادت کردند و مردم در این روزهای سخت نگران این نوجوان شدند.

 

ایثار و شهادت همچنان در بین مردم ایران زنده است و تا این فرهنگ زنده است دشمن قادر به هیچ تعرضی نخواهد بود و حوادث نیز در برابر این از جان گذشتگی ها خاموش و آرام خواهند شد.

 

علی لندی قهرمان فداکار و نوجوان ایرانی پس از ورود به آتش سوزی خانه همسایه برای کمک به دو فرد در منزل مانده  دچار سوختی90 درصدی شد که برای درمان به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان فرستادند.

وزیر کشور با شنیدن خبر حادثه علی لندی به استانداران خوزستان و اصفهان دستور داد تا موضوع را به صورت جدی دنبال کنند و در تامین هزینه های درمانی این نوجوان با خانواده وی همکاری داشته باشند.

مسئولان شهری، هنرمندان و استاندار اصفهان از این نوجوان فداکار عیادت کردند و پیگیر موضوع بودن و تیم درمانی این بیمارستان نیز توان خود را برای رفع این بیماری بکار گرفته بود.

عملیات امدادرسانی و درمانی از همان روز اول آغاز و رسیدگی ها تا ساعات پایانی روز پنج شنبه اول مهرماه ادامه داشت که ناگهان خبر مرگش همه جا را گرفت.

در نهایت تاسف علی لندی به دلیل سوختگی بالا درگذشت و روز جمعه تشیع پیکر او با حضور مسئولان استانی در اصفهان تشیع و برای خاکسپاری به ایذه فرستاده شد.

 

*سطح جراحت خیلی بالا بود

 

پزشک معالج علی لندی گفت: با توجه به سوختگی بالا، سطح جراحت او خیلی بالا بود و تمام امکانات برای تامین نیاز دفاعی بدن او فراهم شده ولی سیستم دفاعی توان مبارزه با این وضع را نداشت.

«جمشید نمازی» ادامه داد: به دلیل سوختگی بالای بدن او تلاش تیم درمان امکان تقویت سیستم دفاعی بدن علی را فراهم نکرد و مقاومتش کم شده بود.

پرستار این بیمار سوختگی بیمارستان اصفهان گفت: علی یک بیمار با اخلاق بود و با توجه به شرایط سختی که داشت اما از انجام این اقدام بشر دوستانه خود پشیمان نبود.

 

*ابراز همدردی مردم و مسئولان با خانواده علی لندی

حادثه بسیار بزرگ اما درس های عمیقی داشت که انسان ها چگونه در شرایطی جان می دهند که می خواهند همنوعان خود سالم و در سلامت باشند.

تلاش علی برای سوزاندن خود نبود، او قصد داشت همسایه را نجات دهد و به دلیل نبود ایمنی در آتش افتاد، ولی چرخ روزگار برای او چنین خواست تا الگو و قهرمان داستان امروز ما شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، شهردار اصفهان و شخصیت های اداری و حقیقی این استان امروز پیکر این نوجوان 15 سال را از بیمارستان امام موسی کاظم(ع) تشیع کردند.

مردم نیز در این همدردی و تشیع جنازه حاضر شدند و برخی هم در شبکه های اجتماعی ابراز همدردی کردند.

 

برخی معتقدند نیازی به معرفی قهرمانان ساختگی غرب نداریم، خودمان شخصیت هایی مثل حسین فهمیده و علی لندی داریم که باید در کتاب ها و نوشته هایمان از آنان بنویسیم.

کد خبر 1098070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha