ایثار و شهادت را به باور تبدیل کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در دین اسلام گفت: ما باید ایثار و شهادت را در جامعه به باور تبدیل کنیم.

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حفظ ارزش های دفاع مقدس گفت: در فرهنگ دینی ما به اندازه کافی در بحث جهاد و شهادت مطلب هست ما در چهار حیطه اندیشه، اخلاق، اعتقاد و عمل باید با موضوع دفاع مقدس کار کنیم، در حیطه اندیشه نباید بحث ترویج این فرهنگ مد نظر باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به لحاظ فکری در فرهنگ دینی ما جایگاه خاص خودش را دارد ما این را باید به باور تبدیل کنیم، باید کار فرهنگی انجام دهیم تا به باور تبدیل شود. در حیطه کتب درسی، آموزشی، فیلم ها و کارهی رسانه های هنری باید کار عمده انجام دهیم تا به باور تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: باید در حیطه عمل این باور به خلق و رفتار تبدیل شود، اردوهای جهادی که امروز برگزار می شود این فرهنگ را ترویج می دهد. ما نباید فرهنگ ایثار و شهادت را با فرهنگ مادی برابر کنیم؛ آسیبی که امروزه وارد می شود، این است که گویا باید پاسخ هر نوع ایثارگری را با پاسخ مادی در جامعه بدهیم، این باعث می شود هم جایگاه ایثار تحت الشعاع قرار گیرد و هم اینکه اجر معنوی افراد ضایع شود.

 

وی ادامه داد: افراد باید بدانند کاری که در فرهنگ ایثار و شهادت می کنند برای خدا انجام داده اند و توقع نداشته باشند که دیگران ارزش ها تشکر دنیوی از آنها انجام دهند، ما افرادی داشتیم که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور می یافتند و از هیچ امتیازی برخوردار نشدند و سابقه شان را مخفی می کردند.

 

ویس کرمی تصریح کرد: باید خانواده شهدا متناسب با جایگاه معنوی شان تکریم شوند و مواظب باشیم که جایگاه خانواده شهدا آسیب نبیند، هیچ چیزی با رضای خدا قابل مقایسه نیست، کسی که برای رضای خدا جانش را فدا می کند یا تقدیر است که شهید یا جانباز و رزمنده شود این ایثارگری با اجر مادی قابل مقایسه کردن نیست.

 

وی تاکید کرد: توصیه ما به رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که ساماندهی جدی در این رابطه داشته باشند چرا که الگوهای نسل آینده باید شهدا و رزمندگان باشند.

کد خبر 1098174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha