۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون  در کردستان فعال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کردستان فعال است که از این تعداد هشت مورد در سنندج فعالیت دارد.

دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه هشتیمن مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سنندج اخیرا با حضور مسئولان استانی و با همکاری سپاه، جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش در سنندج راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در حال حاضر 24 مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کردستان فعال است.

 

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی ما روزانه در این مرکز بیش از یک هزار نفر در سنندج می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

 

وی به آخرین وضعیت کرونا در استان کردستان گریزی زد و گفت: در حال حاضر کردستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و وضعیت در شهرستان‌های سنندج و مریوان فوق قرمز و بحرانی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر اینکه وضعیت سنندج بسیار بحرانی است افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان روبه اتمام است که یکی از دلایل اصلی آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین اگر مردم همکاری نکنند وضعیت از شرایط کنونی نیز بدتر و بحرانی‌تر خواهد شد.

 

رضاعی بیان کرد: باوجود افزایش تعداد بخش‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا اما همچنان تعداد بیماران بیشتر از توان و ظرفیت بیمارستان‌های استان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم درخواست کرد تا از برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی خودداری کرده و به‌هیچ‌وجه بدون ماسک در اماکن عمومی تردد نکنند.

 

دکتر رضاعی با بیان اینکه تاکنون 430 هزار نفر در کردستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که معادل 40 درصد جمعیت هدف ما است، افزود: حدود 20 درصد از جمعیت هدف استان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: برای کنترل این بیماری باید حدود 70 درصد از جمعیت هدف ما واکسینه شوند.

کد خبر 1098240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha