توزیع بسته های معیشتی از محل موقوفه «آقا باباخان» به مناسبت اربعین حسینی

نبوی گفت: یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه «آقا باباخان» در شیراز در آستانه اربعین حسینی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید حمیدرضا نبوی»، امروز (یکشنبه 4 مهر) با اشاره به توزع بسته های معیشتی به مناسبت اربعین از محل موقوفات فارس در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و 200 بسته معیشتی از محل موقوفه «آقا باباخان» در شیراز در آستانه اربعین حسینی توزیع شد.

متولی موقوفه «آقا باباخان» شیراز افزود: از اواخر سال ۹۸ تاکنون که امکان برگزاری مراسم عزاداری و برپایی سفره حضرت سیدالشهدا (ع) بهصورت جمعی وجود نداشت اجرای نیت این موقوفه در دهه اول ماه محرم و در دهه سوم محرم و ماه صفر به تهیه و توزیع بسته های معیشتی در طرح «شمیم حسینی» اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در آستانه اربعین حسینی امسال نیز یک هزار و 200 بسته معیشتی از محل عواید این موقوفه شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی، حبوبات و بسته های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده تهیه و میان خانواده های نیازمند به ویژه خانواده های نیازمند مستاجر این موقوفه و در محل وقوع رقبات موقوفه «آقا باباخان» توزیع شد.

نبوی اعلام کرد: تهیه ارزاق بیمارستان های خط مقدم مقابله با کرونا در شیراز و اهدای بسته های معیشتی به کادر درمان از سایر اقدامات این موقوفه است.

وی با شرح تاریخچه این موقوفه در شیراز بیان کرد: موقوفه «محمد قاسم آقا باباخان» شیراز در دوران حکومت زندیه شکل گرفت و با گذشت 200 سال از زمان تنظیم وقفنامه تاکنون همواره در خدمت ترویج مذهب تشیع و گسترش فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) بوده و با اجرای نیت از محل عواید این موقوفه مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی در نقاط مختلف شیراز برگزار شده است.

کد خبر 1098906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha