گیلان در اربعین حسینی غرق در سوگ و ماتم است

همزمان با فرا رسیدن روز اربعین حسینی شهرستان‌های غرب گیلان در سوگ و ماتم نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، چهل روز ديگر از داغ هميشه تازه واقعه كربلا گذشت و بار ديگر اربعين سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) و 72 تن از ياران باوفاي آن حضرت فرا رسيد و عاشقان و شيفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) را به سوگ نشاند.

 

مردم ولايتمدار شهرها، بخش‌ها و روستاهای مختلف گیلان با برپايی مراسم عزاداری و نصب پارچه نوشته، اربعين حسينی را گرامی داشته و در نهايت اخلاص، ارادت خود را به قافله سالار كربلا نشان دادند.

 

 

گیلانی‌ها از صبح اربعین با حضور در مساجد، تکیه‌ها، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها زیارت عاشورا و زیارت اربعین را قرائت کردند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 

همچنین مردم بعضی از شهرها و روستاهای صومعه‌سرا به مناسبت اربعین حسینی با پای پیاده به مکان‌های مقدس از جمله امامزاده‌های عظیم‌الشأن رفتند تا آیین عزاداری باشکوهی را به یاد سیدالشهدا(ع) و به یاد پیاده‌روی اربعین در مشایه برگزار کنند.

 

بعضی از مردمان ماسال، صومعه‌سرا و فومن هم با پخت غذای گرم و پخش نذری و برپایی موکب‌ از عزاداران و سوگواران حسینی در روز اربعین پذیرایی کردند.

 

مردم شهرستان‌های غرب گیلان از نخستين روزهاي ماه محرم تاكنون و در پاسداشت سنت دييرنه خود براي ابراز ارادت به اهل بيت رسول الله(ص) بويژه امام حسين(ع) آيين‌هاي ويژه‌اي را در شهرها و روستاهاي خود برگزار كرده‌اند.

 

 

یکی از خادمان موکب‌های حسینی اظهار کرد: اگرچه هر سال به کربلا مشرف می‌شدم اما دو سالی است که این توفیق از من سلب شده و به اجبار در شهر خود می‌مانم و با چشمانی اشکبار و دلی گرفته از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه امید است زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) قدم‌های نیابتی از سوی ما جاماندگان بردارند افزود: همه امیدمان این است که سال بعد توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را داشته باشیم.

 

«نوراله صفرپور» با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی گفت: همزمان با شب و روز اربعین حسینی کانون‌های مساجد شهرستان میزبان عزاداران حسینی هستند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه در بیش از 35 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان مراسم ویژه اربعین برگزار شد تصریح کرد: تمامی مراسم‌های برگزار شده با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اربعین حسینی تعداد زیادی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بسته‌های حمایتی و معیشتی را بین نیازمندان توزیع کردند.

 

 

«یوسف نیک‌انجام» با اشاره به برگزاری محافل عزاداری و سوگواری در مساجد به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: محافل عزاداری و سوگواری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: باید از فرصت اربعین جهت ترویج فرهنگ اسلام، تقویت آموزه‌های دینی و اشنایی جوانان با ترفندهای دشمنان بهره گیریم.

 

وی از قرائت زیارت اربعین در کانون‌های مساجد فومن خبر داد و گفت: ویژه مراسمات سوگواری اربعین حسینی با حضور عزاداران حسینی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فومن برگزار شد.

 

نیک‌انجام تصریح کرد: زیارت اربعین، سخنرانی کارشناسان دینی و مذهبی، مداحی ذاکرین اهل بیت (علیهم السلام)، برپایی ایستگاه های صلواتی، محفل انس با قرآن از جمله برنامه های این مراسم عزاداری است که در کانون ها برگزار شد.

 

 

 

 

کد خبر 1099164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha