عزاداری در محرم و صفر سبب و عامل بقای اسلام و احيای تشیع می شود

حجت‌الاسلام هاشمی به مناسبت حلول ماه محرم گفت: استمرار عزاداری، تا روز قیامت، سبب و عامل بقای اسلام و احيای تشیع است، بنابراين اگر ثواب آن از حج و عمره بالاتر باشد، تعجب ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید «مصطفی هاشمی» در وبینار تخصصی اربعین حسینی از سلسله وبینارهای اربعین کشوری که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، به مناسبت حلول ماه محرم اظهار داشت: استمرار عزاداری، تا روز قیامت، سبب و عامل بقای اسلام و احيای تشیع است، بنابراين اگر ثواب آن از حج و عمره بالاتر باشد، تعجب ندارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسئله گریه بر سیدالشهدا (ع) و زیارت و ارتباط با سیدالشهدا (ع) را یک کد و یک رمزموثری برای صعود و عروج انسان های سالک الی الله دانست.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ پیامبری به مقامی نرسید الا اینکه بر مصیبت امام حسین (ع) گریه کرد، افزود: همه پیامبران از راه توسل و انابه بر این مصیبت عظمی به مقاماتی رسیده اند.

 

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر این سخن امام زمان (عج) که می فرمایند: هر صبح و شب بر مصیبت امام حسین (ع) گریه می کنم، افزود: این سخن یک دستورالعمل اخلاقی است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری افزود: با گریه بر مصیبت امام حسین (ع) است که برکات و معنویات نصیب می شود و حجاب هایی از روی انسان ها برداشته می شود و روزی او می گردد که با هیچ دستورالعمل سیر و سلوکی به مقامات نخواهیم رسید.

 

کد خبر 1099339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha