« نماز» بنیان توکل و ایستادگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

حجت الاسلام مرادی با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: « نماز» بنیان توکل و ایستادگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت و جایگاه هفته دفاع مقدس گفت: « نماز» بنیان توکل و ایستادگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: یکی از بارزترین خصوصیات رزمندگان دوران دفاع مقدس مسجدی بودن آن ها است آنچنان که با یک بررسی و پژوهش می توانیم ارتباط رزمندگان دوران دفاع مقدس با مسجد را دریابیم. 

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شهداء و ایثارگران در عرصه دفاع مقدس بیان کرد: مسجد به عنوان خاستگاه تربیت دینی همواره کانونی در جریان شبکه سازی به منظور پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دوران دفاع مقدس است. 

 

وی ادامه داد: ایمان و اعتقاد الهی به ارزش های والای دینی یکی از برکات اقامه نماز است که همین امر مهم در فرآیند زندگی شهداء و ایثارگران همواره دیده می شود و محور شکل گیری حضور پررنگ آنان در عرصه دفاع از ارزش های اسلامی است. 

 

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس و پس از آن رزمندگان جبهه مقاومت با عنوان مدافعان حرم همواره با باور به اقامه نماز حماسه آفرین شدند. 

 

مدیرستاد اقامه نماز استان البرز خاطرنشان کرد: روز عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از دشمن درخواست کرد تا بتواند نماز اقامه کند، که در نهایت نیز نماز ظهر عاشورا را زیر باران نیزه اقامه کردند؛ این ویژگی مکتب عاشورایی است که ابعاد مختلف جایگاه اقامه نماز را نشان می دهد. 

کد خبر 1099944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha