گذشت درسی بزرگ از مکتب شهداست

حجت وصیت نامه و یاداشت های شهدا نشان دهنده فرهنگ ایثار و گذشت شهدا و پایبندی آنان به ارزش های والای دینی و انسانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام  و المسلمین «سید مصطفی حسینی نوری» امروز در یادواره شهدای منطقه جماران شهرستان دورود، اظهار داشت:  انسان اگر برای خودش کاری انجام دهد باید تلاش کند اما اگر بخواهد برای دیگران کاری را انجام دهد نیازمند مقدماتی است، انسان اگر از نظر روحی و کمال معنوی پخته نباشد نمی تواند برای دیگران کار کند.

امام جمعه دورود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهدای منطقه جماران شهرستان دورود، افزود: شهدا از خودشان گذشتند که توانستند برای مردم کار کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید کسی است که از خودش گذشته و برای روح خودش بیشتر از جسم ارزش قائل است،  بیان کرد: این گذشت شهدا موجب شده است که بتوانند برای دیگران قدمی بردارند و جان خود را  در راه پاسداشت ارزش ها و دفاع از وطن و مردم فدا کنند.

حجت الاسلام حسینی نوری بیان کرد: وصیت نامه و یاداشت های شهدا نشان دهنده فرهنگ ایثار و گذشت شهدا و پایبندی آنان به ارزش های والای دینی و انسانی است.

وی  با اشاره به اینکه انسانی که تعلق دارد نمی تواند پرواز کند، افزود: گذشتن از تعلقات مادی و زمینی اولین گام برای وصل شدن به درگاه الهی است و شهدا اینگونه بودند و از نفس خود برای خدا گذشتند.

امام جمعه دورود با اشاره به اینکه دنیا برای شهدا حصار است، ادامه داد: شهدا از نفس خود و تعلقات مادی برای رسیدن به خدا گذشتند.

وی شهدا اسوه های اخلاص به ذات احدیت هستند، بیان کرد: خدا به پاس این اخلاص شهدا می گوید که شما در هر کجا دفن شدید آن مکان را پاک  و مطهر می کنیم.

حجت الاسلام حسینی نوری بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که شهدا محیط ها و مکان ها را برای شما پاکیزه می کنند  و نام شهیدان و خانواده های شهدا در هر محله باعث طهارت محله ها هستند.

وی با بیان اینکه خون شهدا و نام شهدا پاک کننده بسیاری از آلودگی های اجتماعی است، افزود:  در مکان طیبه، حیات هم طیبه می شود و انسان هم پیرو راه شهیدان می شود و انسانی که در مسیر شهدا قرار گیرد، خداوند همان اجر شهید را به او عطا می کند.

حجت الاسلام حسینی نوری خاطرنشان کرد: براساس روایات شهید حکمی آن کسی است که صداقت دارد، پاکی دارد، از گناه، عصبانت، دروغ، تهمت و نگاه به نامحرم به دور است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم راه شهید را ادامه دهیم وظیفه داریم که آن خصوصیات اخلاقی که شهدای عزیزمان دنبال می کردند را دنبال کنیم و مهم ترین این خصوصیت ها این است که شهدای عزیز ما تمام وجودشان توجه به خدا و توکل به خداوند بود.

حجت الاسلام حسینی نوروی افزود: باید سعی کنیم با رعایت اخلاق الهی  راه شهید را ادامه دهیم و مکتب شهید را زنده نگه داریم.

امام جمعه دورود ادامه داد: برای پیرو راه شهیدان بودن باید خود را بنده خدا بدانیم؛ در مقابل بقیه بندگان خدا، خود را موظّف به همراهی، احسان، نیکی و رعایت انصاف بدانیم؛ آن‌گاه باران رحمت و فضل خدا بر سر ما خواهد بارید و برکات خود را بر ما نازل خواهد کرد.

گفتنی است، دراین مراسم با اهدای لوح تقدیر از  خانواده ۶۷ شهید منطقه جماران شهرستان دورود تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1100003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha