انقلاب اسلامی را نمی توان با مولفه های معمول بررسی انقلاب ها در جهان شناخت

اسماعیلی گفت: انقلاب اسلامی را نمی توان با مولفه های معمول بررسی انقلاب ها در جهان شناخت؛ چرا که در آن عناصری چون ایثار و شهادت و ایمان به غیب کارکرد ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم پاسداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا بعد از ظهر امروز هفتم مهرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات وزارت ارشاد برگزار شد.


اسماعیلی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت، از همه آن ها که کوشیدند خط نورانی امام(ره) تداوم یابد، تقدیر کرد.


وی ادامه داد: انقلاب و مسیر نورانی آن همچنان پدیده ای فراتر از توصیف و تبیین با مولفه های موجود مطالعات انقلاب ها در جهان است چرا که عناصری چون ایثار و شهادت و ایمان به غیب در آن موج می زند و به همین خاطر است که امام(ره) شهدا را امامزادگان عشق می نامند.



وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مراسم بزرگداشت شهدا و ایثارگران متکی بر این امر قدسی است که آن ها بدان دست یافته اند و از این جهت ارزشی فراتر از رخدادهای معمول دارد. برگزاری این گونه مراسم بیشتر مبین حسرت ما است که از این کاروان جا مانده ایم.
 


اسماعیلی تاکید کرد: عقل مادی شاید این که شهدا زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند را درک نکند اما خانواده این عزیزان به خوبی این فضا را لمس می کنند.
 


وی در پایان با اشاره به برگزاری پرشور پیاده روی اربعین با وجود کرونا گفت: امیدوارم در سال های آینده بتوانیم با رفع بیماری کرونا همگی در کنار حرم امام حسین(ع) گردهم آییم.



گفتنی است این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت و همچنین فعالان فرهنگ و هنر عرصه دفاع مقدس تقدیر شد. 

کد خبر 1100191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha