گشایش‌ های تازه برای صدور اسناد مالکیت مدارس شهرستان اقلید

زمانی گفت: با انعقاد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش، اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن فارس، گشایش‌ های تازه برای صدور اسناد مالکیت مدارس شهرستان اقلید ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (چهارشنبه 7 مهر) با اشاره اقدامات بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: انجام مطالعات امکان ‌سنجی و شناسایی اراضی مستعد توسعه کالبدی روستاها نقش موثری در محرومیت زدایی روستاها دارد و شهرستان های شرق استان فارس در این زمینه استعدادهای مطلوبی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: بنیاد مسکن با حداقل امکانات در دوران جنگ نیز خدمات ارزشمندی ارائه می ‌کرد و تقویت و توسعه بخش مسکن روستایی در فارس باعث بهبود ارتقای کیفیت زندگی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه روستا و تنوع بخشیدن به اقتصاد روستا، افزایش درآمدها و کاهش فقر و در نتیجه محرومیت زدایی شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن از نخستین دستگاه هایی بود که در شهرستان خفر شکل گرفت و مبنای توسعه قرار گرفت و در مناطق محروم این شهرستان اقدام به ساخت مسکن برای محرومان کرده است .

زمانی اعلام کرد: بخش ساختمان و مسکن در اقتصاد روستا، پس از کشاورزی بیشترین سهم را از شاغلان در زیربخش های اشتغال روستایی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: 52 فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات در خفر با همکاری بانک های عامل به ارزش بیش از هفت میلیارد و 450 میلیون ریال پرداخت شده و پرداخت 182 فقره تسهیلات مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر 91 میلیارد ریال و  182 فقره کمک بلاعوض مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر 54 میلیارد و 600 میلیون ریال از دیگر فعالیت های توسعه روستایی در این شهرستان است.

وی از گشایش‌ های تازه برای صدور اسناد مالکیت مدارس شهرستان اقلید با مشارکت بنیاد مسکن فارس خبر داد و گفت: موضوع اخذ اسناد مدارس جدی شده است و این مهم با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک در شهرستان اقلید کلید خورده است.

زمانی تاکید کرد: اخذ اسناد مالکیت مدارس فرایند مور اداری و حقوقی را آسانتر می کند و آموزش و پرورش با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن طی تفاهم نامه ای که به امضا ‌رسیده املاک متعلق به آموزش وپرورش را با سرعت بیشتری به تثبیت خواهند رساند.

کد خبر 1100235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha