​ولایتمداری از ویژگی های برجسته علامه حسن زاده آملی بود

حجت الاسلام ایمانی گفت: ولایتمداری از ویژگی های برجسته مرحوم علامه حسن زاده آملی در کنار برخورداری از درجات علمی و معلومات بالا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «عبدالعلی ایمانی» امروز(چهارشنبه 7 مهر) در چهارمین گردهمایی ائمه جمعه گلستان با تسلیت درگذشت مرحوم علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و گفت: همه علما با این شخصیت بزرگ علمی آشنایی دارند و این عالم فرزانه به واسطه توجه به آیات قرآن توانست به این درجه علمی برسند.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان ادامه داد: علمای ما به ویژه علمای شیعه اگر به مراتبی رسیدند به واسطه ایثارگری هایی است که در  آنها وجود داشت و ایثارگری آنها مثل ائمه اطهار(ع) با ایثار مال، جان و فرزندان خود بوده است.

 

وی بیان کرد: مرحوم علامه حسن زاده آملی عالم و عارف در علوم جدید و قدیم بود و در این زمینه ها تبحر خاصی داشتند و زحمات زیادی در عرصه علم و معرفت کشیدند.

 

حجت الاسلام ایمانی یادآور شد: از ویژگی های این شخصیت الهی علاوه بر علم و معلومات آن بحث ولایتمداری بود که یکی از ویژگی های بزرگ این عالم فرزانه بود که می تواند یک الگو برای ما باشد.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان بیان کرد: وقتی این عالم بزرگ که به درجات بزرگ و معرفت اسلام رسیده اینگونه از ولایت فقیه تبعیت داشته ما نیز باید به تاسی از ایشان اینگونه عمل کنیم.

 

وی تأکید کرد: علمایی امثال علامه حسن زاده آملی توانستند با تاسی از ائمه اطهار دین مبین اسلام را زنده نگه دارند و به ما تحویل دهند.

 

حجت الاسلام ایمانی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایثارگری های پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم)، ائمه اطهار(علیهم السلام)، بزرگان دین و دانشمندان دینی ما باعث شده اسلام تاکنون زنده بماند، امام راحل نیز حرکت جهانی را آغاز و ایجاد کرد و امروز گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان گسترش یافته است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان تأکید کرد: امروز نیز رزمندگان ما به امام امت لبیک گفتند و با رشادت های خود توانستند انقلاب اسلامی را استمرار دهند.

 

وی با بیان اینکه امروز جوانان باید پیرو راه شهدا باشند، خاطرنشان کرد: علما باید به بصیرت افزایی جامعه توجه داشته باشند.

 

کد خبر 1100288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha