کتاب «دور از جان» روایتگر فداکاریهای مردم ایران در ایام کرونا است

حجت الاسلام سبزیان گفت: کتاب «دور از جان» روایتگر فداکاریها و مهربانیهای مردم ایران در ایام کرونا است که با گذشت از جان و عزیز خود در راه سلامت جامعه جهاد کردند، مجموعه داستانهایی از واقعیت و فضاهایی که به طور حتم همه ما آنها را لمس کرده ایم،

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» در آئین رونمایی، نقد و بررسی کتاب «دور از جان!» با موضوع مجموعه داستانهای کرونا بر اساس خاطرات مجاهدگران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، گفت: به عنوان نکته اول باید بگویم که کرونا این پدیده جهانی و همه گیر تبدیل به یک واقعیت در زندگی امروزی ما شده است و ناچار به کنار آمدن با آن هستیم. به طور حتما ایام کرونا نقش به سزایی در ادبیات ایران و جهان در راستای درگیری مردم دنیا در مختصات گوناگون با این پدیده ایفا خواهد کرد. 


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کرونا باعث تغییر سبک زندگی مردم شده است، افزود: البته این تغییر به نوع جهان بینی و فرهنگ مردم آن جامعه نیز بستگی دارد. امروز مردم ایران زمین به واسطه وجود جهان بینی الهی، نوع دوستی و ایثار خالق سبکی متفاوت از این تغییر مسیر در زندگی شده اند. ما مفتخریم که با وجود بسیاری از مشکلات و کمبودها خالق زیبایی ها بی نظیری  در حوزه ایثار، محبت و نوع دوستی در جهان شده ایم.

 

وی شعر معروف سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند- که در آفرینش ز یک گوهرند- چو عضوی به دردآورد روزگار- دگر عضوها را نماند قرار» را متأثر از این روایت پیامبر(ص) دانست که فرمودند: «مومنان در رحمت و عطوفت به یکدیگر مانند یک جسم واحد هستند».

 

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به کتاب «دور از جان!» و ضمن قدردانی از سعید تشکری، دبیر گروه نویسندگان، گفت: این کتاب روایتگر فداکاریها و مهربانیهای مردم ایران در ایام کرونا است، از مردم عادی تا خانواده های شهید مدافع سلامت که با گذشت از جان و عزیز خود در راه سلامت جامعه جهاد کردند. مجموعه داستانهایی از واقعیت و فضاهایی است که به طور حتم همه ما آنها را لمس کرده ایم، روایت مادری که در خانه ماسک می دوزد و یا پزشک و پرستاری که سختی دوری از خانواده را تحمل می کند. 

 

وی افزود: امیدوارم با تولید اینگونه آثار و ثبت وقایع این ایام، گوشه ای از مهربانی ها و فداکاریهای مردم را به عنوان عصر مدافعان سلامت برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

 

 

 

کد خبر 1100511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha