ایثارگران و جانبازان  ستاره های زمینی هستند

کرمی الهی ایثارگران و جانبازان را ستاره های زمینی نامید وافزود: این افراد همیشه در جریان های انقلاب حضور داشته اند و نام آنها در عرصه هنر و دفاع مقدس استان می درخشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد کرم الهی» امروز(8 مهر) درآیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، گهواره خواب های سال 1342 بودند که در سایه روشنگری های امام خمینی (ره) پروش یافتند و در میدان نبرد با دشمنان  حماسه آفرینی کردند.

مدیرکل حوزه هنری لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین درس از مکتب دفاع مقدس است، افزود: در دوران دفاع مقدس از خود گذشتگی و رضایت خدا در مرتبه نخست قرار داشت.

وی اذعان داشت: شهدا و ایثارگران رضایت خداوند را در تبعیت از ولی فقیه می دانستند و امام خمینی (ره) را به عنوان یک مسیح و حقیقت دستیابی به حقیقت  مطلق می دانستند و در این مسیر قدم بر می داشتند.

کرم الهی با بیان اینکه پس از هشت سال دفاع مقدس جنگ در عرصه های جدید ادامه پیدا کرد، ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس ما وارد جنگ دیگر شدیم و این جنگ مصداق جهاد اکبر( دوران پس از جنگ) و جهاد اصغر( دوران جنگ) است.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در عرصه های جدید جنگ با دشمنان، افزود: دفاع مقدس گنجینه ای برای ملت ایران در همه عرصه هاست که باید مورد توجه جدی هنرمندان قرار گیرد.

کرم الهی با اشاره به اینکه کنشگران فرهنگی  وهنری در عرصه های جدید جنگ مظلوم هستند، افزود: فعالان این عرصه در گمنامی مطلق پیش می روند.

مدیرکل حوزه هنری لرستان، ما در دفاع مقدس دو نوع هنرمند داریم، رزمندگانی که هنرمند شدند وهنرمندان که رزمنده شدند، افزود:  در استان لرستان سهم هنرمندانی که زمنده شدند بیشتر رزمندگانی که هنرمند شدند و این نشان می دهد که پایه اصلی باورهای اعتقادی محکم بچه های هنرمند برای تاثیر گذاری در شاکله هشت سال دفاع مقدس قوی تر بود.

وی ایثارگران و جانبازان را ستاره های زمینی نامید وافزود: این افراد همیشه در جریان های انقلاب حضور داشته اند و نام آنها در عرصه هنر و دفاع مقدس استان می درخشد.

کد خبر 1100518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha