یادواره شهدای قاسم آباد سفلی چابکسر برگزار شد

یادواره شهدای قاسم آباد سفلی چابکسر با سخنرانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان و با حضور گسترده مردم شهیدپرور منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم یادواره شهدای قاسم آباد سفلی چابکسر امروز(پنج شنبه، 8 مهر) در مسجد شهدای قاسم آباد سفلی با سخنرانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان و با حضور جمعی کثیری از مسئولان استانی، شهرستانی، خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور منطقه برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» رئیس مجمع نمایندگان گیلان در این مراسم با تاکید بر اینکه شهدا دل در گرو امام و ولایت فقیه داشتند و از زندگی دست کشیدند عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و در آیات مختلف آن افرادی که مصداق بارز کفر و شرک هستند و می‌خواهند فضا را آلوده کنند، لعنت کرده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه خداوند مدرسه‌ای را بنا کرده که معلم و کتاب دارد و تمام چیزهایی که می‌بینیم همه این‌ها نشانه‌های خداوند هستند افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس پر از گنج است که هنوز ابعاد آن شناخته نشده و علمای در ترازی مانند علامه حسن زاده آملی آرزو می‌کردند که مثل بسیجی ها باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری شهدا مشتاق مرگ بودند.

 

وی شهدا را دست پرورده های مکتب امام خمینی(ره) دانست و با تاکید بر اینکه دانشگاه امام راحل پر از این افراد است تصریح کرد: منطقه غرب آسیا با حاج قاسم و همرزمانش از لوث وجود داعش و تکفیری‌ها پاک شد و همه شاهد بودند که مقامات کشورهای مختلف چه اعتبار و احترامی برای این سردار بزرگ اسلام قائل بودند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اینکه رزمندگان و مدافعان حرم ما به هیچ عنوان حب دنیا و کسب قدرت و مال نداشتند و اهل صداقت و عمل بودند ابراز داشت: عهد این رزمندگان و شهدا با خداوند عهد بندگی و حب آن‌ها در مسیر خداوند متعال بود و به مسائل حاشیه‌ای و مادی توجهی نداشتند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تحرکات مخرب برخی از گروه‌ها و افراد که می‌خواهند اندیشه‌های تساهل و تسامح را در جامعه انتشار دهند، متذکر شد و با بیان اینکه نقشه آنان عملی نمی‌شود اضافه کرد: امام خمینی(ره) کاری کرده بود که رزمندگان ما پس پرده غیب را هم می‌دیدند و سختی‌ها را با هر مشقتی تحمل می‌کردند زیرا شهدا افرادی بودند که اهل خیانت نبودند بلکه اهل خدمت بوده و از تمام امیال دنیوی دست کشیدند.

 

وی اظهار داشت: برخی می‌خواهند اعتقادات و اندیشه مردم را با عملکرد و گفتار خود به سرقت ببرند به طوری‌که امروز عرصه و میدان جولانگاه عده‌ای مگس صفت شده است اما باید بدانند که انقلاب با حضور مردم کار خود را می‌کند و به راه الهی‌اش ادامه می‌دهد.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه برخی می‌خواستند در دولت قبل کاری کنند که مردم نسبت به اهداف انقلاب و نظام بدگمان و بدبین شوند یادآور شد: در تاریخ پر از امثال طلحه ها و زیبرها است اما تاریخ اسلام در این میان عمار و مقداد هم داشت که نمونه بارز آن حاج قاسم سلیمانی سردار رشید اسلام و نظام است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس پیشرفت‌های کشورمان در حوزه علوم هسته ای را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کسانی می‌توانند برای این مردم و انقلاب مفید واقع شوند که دل در گرو ولایت فقیه داشته باشند و شهدای هشت سال دفاع مقدس واقعا اینگونه بودند. 

 

صفری ملک میان آسیب‌ها و خسارت‌هایی که به محیط زیست وارد شد را از جمله مصداق‌های بارز پروژه نفوذ دانست و اظهار داشت: استانداری ما نباید محل جولان عده‌ای سیاستمدار و سیاست‌زده باشد زیرا ما برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خون دادیم.

 

وی با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید داده است اما رتبه اول فساد اداری را دارد اذعان کرد: افرادی شرکت پوشش و رشت الکتریک را با خاک یکسان کرده و نیروهایش را بیرون راندند اما با ورود دستگاه قضایی و رییس وقت دستگاه قضا این پروژه نفوذ شکست خورد.


رئیس مجمع نمایندگان گیلان شاخص‌های برخورداری شهرستان رودسر و املش در حوزه آب آشامیدنی، برق و راه دسترسی و آموزش و پرورش بهداشت و درمان و سایر بخش‌ها را اسفناک خواند و ابراز داشت: تجهیز بیمارستان رودسر از جمله کارهای مهمی بود که اخیرا با پیگیری‌های زیاد انجام شده است.

 

وی از جذب 250 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه سد پلرود سخن گفت و یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر 50 روستای ما آب شرب سالم و بهداشتی ندارند زیرا در گذشته مسئولان کاری نکردند.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه مقدمات کار را برای شهر شدن قاسم آباد انجام دادیم خاطرنشان کرد: منطقه قاسم‌آباد با این کار رشد می کند در این حوزه قدم اول را برداشتیم و موافقت آن از کشور و استانداری اعلام شده و در صورت اعلام آن ما مراحل بعدی کار را هم دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 1100579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha