یگان موتوری برای پیشگیری از کرونا در بافق آغاز به کار کرد

نصیری از آغاز به کار یگان ویژه کمک به سلامت در اجرای گام پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی در محله های مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: سپاه و نیروهای تحت امر تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا در کنار مردم هستند.

محسن نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به ضرورت بسیج تمامی ظرفیت های موجود برای مقابله با تداوم شیوع کرونا افزود: در گام پنجم طرح یادشده در کنار اقدام های معیشتی، سلامتی و معنوی، برای قطع زنجیره ویروس و برای خدمات رسانی به مردم به ویژه خانواده‌های مبتلا ، یگان‌ یادشده فعال شد.

به گفته وی، این طرح با همکاری ۱۵ تیم پنج نفری برای ارایه خدمت در حوزه‌های بهداشتی و درمانی برای قرنطینه خانگیِ افراد درگیر با ویروس کرونا راه اندازی شد و تا ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد.

نصیری اضافه کرد: در این مرحله خواهران و برادران بسیجی در چارچوب تیم‌های رصد و شناسایی بیماران، تیم های مراقبتی، حمایتی، نظارتی و واکسیناسیون و پیک سلامت (خودرویی و موتوری ) ویژه برادران سازماندهی شدند.

وی تصریح کرد: در این طرح جهادگران مرد به صورت پیک و در شرایط موتوری با  کمک رسانی به بیماران نیازمند اقدام هایی  از جمله ، خرید دارو، خرید اقلام ضروری منزل مثل مواد غذایی و تحویل بسته های معیشتی و فرهنگی را ۲۴ ساعته انجام می دهند.

فرمانده سپاه بافق خاطرنشان کرد:مهمترین ماموریت این یگان ارایه خدماتی همچون تهیه دارو برای افراد سال‌خورده و بی بضاعت، اعزام تیم‌های اورژانسی، پزشکی و اقداماتی نظیر آن به بیماران مبتلا به کروناست.

رییس شبکه بهداشت و درمان بافق هم در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: طرح شهید سلیمانی در سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد و  در چهار مرحله رزمایش مومنانه،  بسته‌های حمایتی، معیشتی و بهداشتی را با همکاری خیران در حمایت آسیب دیدگان  ویروس کرونا توزیع کرد.

دکتر مسعود دانشی  با بیان اینکه در حوزه حمایتی از ابتدای شیوع کرونا  تا پایان سال ۹۹، یکهزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توزیع شد، افزود:  در این طرح با محور  بسیج و حمایت شرکت‌ها و اداره ها، خانواده‌هایی که از نظر معیشتی و حفاظت فردی و قرنطینه مشکل دارند، از آن‌ها حمایت شد.

وی،شناسایی افراد مبتلا به کرونا و معرفی آنان ضمن قرنطینه و مراقبت،گندزدایی و ضدعفونی محله و نظارت بر وضعیت افراد در صورت علامت دار شدن، آزمایش سایر اعضای خانواده از دیگر اقدامات طرح شهید سلیمانی در نیمه دوم سال گذشته بود، ضمن اینکه یگان موتوری که امروز راه اندازی شد در همان چارچوب با سرعت عمل بیشتر اقدام می کند.

۹ پایگاه بسیج در شهرستان بافق فعال است که از این تعداد ۶ پایگاه در شهر و بقیه در روستاها فعالیت دارد و در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۲۴ نفر در بافق مثبت اعلام شد که از این تعداد ۱۹ نفر در بخش عادی بستری هستند و  چهار نفر هم در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می‌کنند و در همین مدت نیز  یک نفر جان خود را از دست داد.

کد خبر 1100629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha