فرهنگ از خودگذشتگی آتش نشانان ریشه در روحیه ایثار و شهادت طلبی دارد.

نوروززاده با گرامیداشت هفتم مهر روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: فعالیت های ارزنده آتش نشانان، از خودگذشتگی است که ریشه در فرهنگ و روحیه ایثار، فداکاری و شهادت طلبی دارد.

سید علی نوروززاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، در حاشیه آیین تجلیل و عطای درجه آتش نشانان بافق  که در محل ساختمان جدید نهاد برگزار شد به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسن (ع) اشاره کرد و با تسلیت مناسبت اربعین حسینی و رحلت پیامبر مکرم اسلا(ص) افزود: 2 ایستگاه آتش نشانی با 12 نیروی مجرب و کار آزموده آماده خدمت به مردم شریف بافق هستند.

وی  با تبریک هفتم مهر روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی افزود: این نیروهای توانمند آموزش های لازم را فرا گرفته اند و پس از آزمون و انجام تست های مربوطه، در این حرفه سخت برای نجات جان و مال مردم، خدمت رسانی می‌کنند.

شهردار بافق تصریح کرد: نیروهای شاغل در این شغل خطیر از نظر قوای  روحی و جسمانی آمادگی کامل دارند تا هنگام بروز سانحه در شهر و حتی خارج از محدوده شهری، خطر را به جان بخرند تا ایمنی برقرار شود و جان و مال مردم آسیب نبیند.

وی پیگیری تبدیل وضعیت برخی از نیروهای آتش نشانی بافق را یاد آور شد و به منظور پیشگیری از خسارت احتمالی از شهروندان خواست تا منازل و اثاثه خود را تا سقف تعیین شده بیمه کنند.

نوروززاده با اشاره به اینکه آتش نشانی، عشق و از خودگذشتگی است افزود: آتش نشانان جان برکف، در بسیاری از حوزه‌ها خدمت رسانی می‌کنند و مسوولیت آنان تنها اطفای حریق نیست بلکه تلاش برای پیشگیری از بروز خسارت مالی به هموطنان و  نجات جان هر موجود زنده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بافق هم در این آیین سلامتی و امنیت را بالاترین نعمت دانست و گفت: سلامت در حوزه های دیگر برقرار می شود اما خدمات ایمنی با فداکاری و از خودگذشتگی آتش نشانان به دست می آید.

علی اصغر رنجبر فعالیت شبانه روزی آتش نشان ارزشمند و  صادقانه خواند و افزود: خداوند متعال این خدمات را جبران می کند و خانواده آتش نشانان را از همه بلایای زمینی و آسمانی محفوظ می دارد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز روز هفتم مهر را یاد آور شهادت آتش نشانان در بمب باران  مجموعه پتروشیمی آبادان توسط رزیم بعث عراق در روزهای آغازین جنگ تحمیلی در سال 1359 عنوان کرد و با گرامیداشت این روز بزرگ گفت: آتش نشانان باید در شرایط سخت در میدان اطفا حریق و امداد و نجات حضور یابند و با آمادگی جسمانی به مردم کمک کنند.

محمدعلی آخوندی نظم و انضباط، پیش بینی، امداد و نجات و ترمیم و بازسازی در حداقل زمان ممکن را از ویژگی های مهم آتش نشانان برشمرد و افزود: نظم و انضباط و اعتماد به نفس رمز موفقیت این نیروها در صحنه عملیات است که باید تقویت شود.

وی آموزش و کسب مهارت لازم را مهمترین مقوله در شغل آتش نشانی دانست و بیان کرد: آموزش و بالا بودن سطح آگاهی در مهار آتش و همچنین رتبه بندی و دریافت درجه آتش نشانان موثر است.

در پایان این آیین به 12 نفر آتش نشان شهر بافق بر اساس مدرک تحصیلی، رتبه بندی شهرداری، تخصص و تجربه درجه عطا شد و 2 نفر از بازنشستگان و پیشکسوتان این عرصه که هم اکنون نیز در شرایط بحران با آتش نشانی همکاری دارند، تجلیل شدند.

این مراسم که با حضور  سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر، آتش نشانان ، رئیس خدمات شهری و جمعی از کارکنان شهرداری در ایستگاه شماره 2 آتش نشانی بافق برگزار شد.

آتش نشانان بافق برای نخستین با به دریافت درجه نایل آمدند.

کد خبر 1100633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha