مسوولان استان نسبت به رفع مشکلات مردم تلاش کنند

صباغیان گفت: شهروندان از دولت سیزدهم و مسئولان نهادهای دولتی ۱۱ شهرستان استان یزد رفع مشکل اقتصادی و معیشتی خود را انتظار دارند، لازم است آنها نسبت به رفع دغدغه های ارباب رجوع در اداره های دولتی بیشتر تلاش کنند.

محمد رضا صباغیان بافقی در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با تاکید بر اینکه از سوی مسئولان نهادهای دولتی مشکل مردم رفع شود، افزود: چنانچه مسیر پیگیری برای انجام درخواست ها به درستی تبیین و مشخص باشد، ارباب رجوع درخواست خود را مکتوب و مستند به اداره مربوطه ارایه کند دیگر نیازی به مراجعه مردمی به فرمانداری و دفتر نماینده در مجلس نیست.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع هم خاطرنشان کرد: اگر مسئولان اداره ها نتوانند تقاضای ارباع رجوع را پاسخ دهند ،متقاضیان به فرمانداری و دفتر نماینده مراحعه کنند تا درخواست آنها از طریق مدیران استان و در صورت نیاز از راه‌های ارتباطی با وزارتخانه های مربوطه مشکل پیگیری و رفع شود.

این نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس یازدهم، مهمترین عامل پیشرفت را رسیدن به  هدف های متعالی و برنامه ریزی برای دستیابی به نقطه مطلوب دانست و بیان کرد:  فرمانداری و دفتر نماینده  باید برای رفع مشکل مهم و با تعیین اولویت ها، برنامه ریزی و همکاری کند، مدیران توانمند و پیگیر را شناسایی و آن‌ها را تقویت و مورد حمایت قرار دهد.

صباغیان افزود: پیشنهاد شد تا هر سازمانی ۲ مورد اولویت های مهم خود را  به فرمانداری بافق اعلام و رونوشت را به دفتر نماینده مجلس ارسال کند  تا با اولویت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بستر اجرای تمامی فعالیت‌های شهرستان، مسئولان اداره ها و نهادهای دولتی هستند و ما باید بدانیم در کدام نقطه هستیم و به کجا می خواهیم برسیم، تصریح کرد: باید در کنار تلاش و فعالیت های اداری برنامه ریزی هم باشد و با برنامه ریزی هدفمند کار کنیم و با توجه به ظرفیت های موجود منطقه، بدانیم نقطه مطلوب کجاست و با وحدت و همدلی به سوی رسیدن به نتیجه مطلوب حرکت کنیم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: از ظرفیت معادن در چارچوب انجام مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شد و در برخی مواقع می‌توان با پیگیری هدفمند و برنامه ریزی شده بیش از چند برابر اعتبار دولتی از محل دریافت عوارض و حق آلایندگی، تامین کرد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست می بایستی از حقوق مردم و منابع طبیعی دفاع ،محکم و استوار باشد تا برای بهره برداری از معادن و صنایع، در آینده محیط زیست و زندگی مردم دچار آثار زیانبار و غیرقابل جبران آلایندگی نشود.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم،مهریز و مروست( با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت) در مجلس  اضافه کرد: هر کجا احساس شود، حق یا حقوقی از مردم حوزه انتخابیه ادا نشد یا اعتباری که باید به شهرستان داده  شود، اختصاص نیافت با دفتر نماینده مکاتبه تا پیگیری شود.

به گفته وی در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ  ۳.۵ میلیارد تومان برای تکمیل کنارگذر جنوبی بافق اختصاص یافت و اداره مربوطه باید پیگیری که معلوم شود تاکنون چه میزان این اعتبار جذب و یا تخصیص یافت.

 نماینده حوزه انتخابیه مهریز با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱  آذرماه تحویل مجلس می شود، تاکید کرد:  طرح های عمرانی و پروژه های ملی شهرستان باید از قبل مشخص و آماده شود و نباید منتظر نماینده و حتی فرمانداری بود ، مسئولان اداره ها باید این دغدغه را داشته باشند و اعتبار لازم را پیشنهاد و برای پروژه‌ های جدید نیز به دنبال اخذ « کد و شناسه جدید»  در قانون بودجه باشند.

 وی از مدیران حوزه انتخابیه مهریز خواست با توجه به ظرفیت صنایع فولادی و معادن سنگ آهن در منطقه بافق پیشنهاد ایجاد دانشگاه آهن و فولاد در دستور کار قرار گیرد تا  همراه با ایجاد کارخانه ‌ورق آهن که از اولویت های مهم دیگر شهرستان است، پیگیری شود.

وی همچنین تصریح کرد: برای رفع مشکل تکدی گری در شهرستان بافق هم کارگروه جدیدی متشکل از مدیران مسئول و نهادهای حمایتی تشکیل تا چهره شهر نازیبا نشود.

 صباغیان  با بیان اینکه دوره مسئولیت و خدمت به مردم به سرعت و مانند پلک زدن چشم می‌گذرد، یاد آور شد : سعی شود با حداکثر توان و انرژی به مردم خدمت کنیم  چون این مسئولیت ها به سرعت می‌گذرد و بعدا حسرت آن را نخوریم.

کد خبر 1100632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha