فیلم مستند «آیت فیض» رونمایی شد

فیلم مستند ۳۰ دقیقه ای «آیت فیض»، دومین قسمت از مجموعه مستند « مهر تابان» به کارگردانی ابوالفضل جاوید پور و تهیه کنندگی امیر عباس شجاعی است که به زندگی «آیت الله محمد ابراهیم فیاضی» می پردازد، در مدت ۴ سال تهیه و آماده پخش از شبکه های سیما شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گلپایگان، «آیت فیض» با حضور مسئولان استانی در همایش هیات امنای مساجد شهرستان گلپایگان رو نمایی شد و به نمایش در آمد.

 

«ابوالفضل جاوید پور» در حاشیه با تشریح اینکه طرح مجموعه مهرتابان توسط «امیر عباس شجاعی» در سال ۹۴ به شبکه مستند سیما ارائه شده است، گفت: این مجموعه به زندگی علمای استان اصفهان می پردازد که بخش های نخستین آن به علمای شهرستان گلپايگان اختصاص یافته است.
کارگردان مستند «آیت فیض» با یادآوری اینکه حجت باهر قسمت اول مجموعه مهر تابان بود که از شبکه های مستند، افق، قرآن،آموزش و استان اصفهان پخش شد، بیان کرد: آیت فیض یک فیلم ۳۰ دقیقه ای مستند ساختاری و گفتگو محور است که ساخت آن چهار سال طول کشیده است، هم اکنون آماده پخش از شبکه های سیما شده است.
وی به پیشرفت ۹۰ درصدی قسمت سوم مجموعه مهرتابان که به بررسی زندگی آیت الله میرزا ابوالقاسم محمدی گلپایگانی می پردازد، اشاره کرد و افزود: آگاهی نسل جوان از زندگی نامه های علمای دینی و نمایش خدمات و برکات آنها در جامعه از اهداف ساخت این مجموعه فیلم مستند است.
جاوید پور در پایان از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان، امام جمعه های گلپایگان و گلشهر و همه ارگان هایی که دغدغه فرهنگ دارند ، تشکر کرد و به دلیل نیاز جامعه خواستار ادامه حمایت های آنها از فعالیت های فرهنگی شد.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان نیز برای این مراسم رو نمایی پیامی فرستادند که توسط مسئول امور مساجد شهرستان گلپایگان قرائت شد.

در این پیام آمده است:

«علوم دینی گنجینه ای فنا ناپذیدی است که به واسطه علمای دین و به منزله امانت و میراثی گرانقدر و حیات بخش برای دین باوران است.

مجاهدت مستمر و استقامت در سختی ها و دشواری ها و دریافت های علمی باعث شده که مشاهیر دینی و دستاوردهای حیات سعادت مندانه در بخش اجتماع ساری و جاری باشد.

خطه گلپایگان در زمره شهرهایی است که به واسطه انفاس قدسی مردان توحیدب، شخصیت های ممتاز علمی و دینی در خود پرورش داده است و از مکتب فقهی و مرجعیت دینی این سرزمین دین مدار بهره مند بوده است.

مراجع تقلید بزرگواری چون آین الله سید محمدرضا گلپایگانی ، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در روزگار معاصر بارقه های درخشان از این خطه هستند.

آیت الله شیخ  محمد ابراهیم فیاضی یکی دیگر از مکاتب همین دین شهر آسمانی است که مدرس و مکاتب فکری و عملی شخصیت های ممتازی چون آیت الله گلپایگانی بهرمند شده است.

ضمن گرامی داشت یاد و نام آن عالم پارسال مجاهد ، توفیق بانیان را در استمرار چنین اقدام های فرهنگ ساز و تاثیرگذار را از خداوند خواهانم.»

به گزارش شبستان، «آیت الله محمد ابراهیم فیاضی» متولد سال 1300 در گلشهر بود و تحصیلات خود را در حوزه های علمیه گوگد و قم گذراند و به درجه اجتهاد رسید و جوانترین شاگرد درس فقه آیت الله بروجردی بود، این عالم به دیار خود بازگشت و در بسیاری از کارهای عمرانی و فرهنگی صورت گرفته در این شهر نقش اساسی ایفا کرد و در تابستان سال 93، به عنوان امامت مسجد حاجی گلپایگان، دار فانی را وداع گفت و «ابوالفضل جاوید پور» مستند «آیت فیض» را برای این عالم ربانی ساخته است.

/

کد خبر 1100725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha