تربیت جوانان مومن انقلابی یکی از اهداف تشکیل کانون های مساجد است

اردشیری لردجانی گفت: کانون های فرهنگی هنری یکی از پایگاه های مهمی هستند که می تواند در تربیت گسترده جوانان بسیجی، انقلابی، مسجدی و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری نقش مهم خود را ایفا کنند.

«منصور اردشیری لردجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری یکی از پایگاه های مهمی هستند که می تواند در تربیت گسترده جوانان بسیجی، انقلابی، مسجدی و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری نقش مهم خود را ایفا کنند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی شهر لردگان ادامه داد: کانون ها در این سال ها نقش بسیار مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ایفا کردند و تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی، تاکید بر آرمان ها و ارزش های فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی، گسترش زمینه مشارکت مردم در امور اجتماعی، فرهنگی و علمی از جمله اهداف کانون ها بوده است.

 

وی بیان کرد: کانون ها فرهنگی و هنری مساجد یکی از مردمی ترین پایگاه ها در کشور هستند و گستردگی این کانون ها در اقصی نقاط کشور موجب نقش ارزنده و مهم آنها شده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی شهر لردگان ادامه داد: همگانی نمودن همه عرصه های فرهنگی و هنری از دیگر اهدافی است که توسط بچه های مسجد با همکاری هیئت امنا و امام جماعت انجام می شود.

 

اردشیری لردجانی بابیان اینکه هدف دیگر کانون های مساجد، زمینه سازی برای حضور جوانان، شناسایی و تربیت نیروهای مستعد، استفاده از اوقات فراغت و تقویت نیروهای بسیجی در مساجد بوده است اذعان داشت: ارائه فعالیت های فرهنگی و هنری بر اساس موازین و ضوابط دینی و مذهبی با ایجاد کانون های فعال و مردمی در کانون ها صورت می گیرد و کانون ها موجب جذب جوانان می شود.

 

وی با اشاره به اینکه جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و برنامه‌ ریزی برای تربیت، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تلاش شود نوجوانان با استعداد و نجیب را در مسیر قرار دهیم تا در آینده به جوانی انقلابی، توانمند و با ایده مصمم تبدیل شوند.

 

کد خبر 1100886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha