علم فقاهت و ساده زیستی علامه «حسن‌زاده‌آملی» بی‌بدیل بود

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری گفت ؛ ساده زیستی ، سیر و سلوک ، فقاهت ، فلسفه و حکمت از علامه «حسن‌زاده‌آملی» یک شخصیت کم نظیر در جهان اسلام ساخته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری» امروز (۹ مهرماه) در مراسم هفتمین روز ارتحال حضرت علامه حسن زاده آملی  در ویژه برنامه ارتحال سالک توحیدی و عالم ذوفنون علامه بزرگ و کم نظیر جهان اسلام در سالن شهید آوینی این اداره کل ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام دهه آخر صفر و ارتحال جانسوز عالم ربانی علامه حسن زاده آملی (ره) ، اظهار داشت: زهد ، تقوای الهی ، ساده زیستی و محب اهل بیت (ع) یکی از ویژگی های مهم آیت الله علامه حسن زاده آملی (ره) بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به سیره و سبک زندگی این عالم ذوفنون و ارادت و علاقه این عالم بصیر نسبت به رهبری معظم انقلاب (حفظه الله )، افزود: مشی علمی و عملی این عارف و عالم برجسته و کم نظیر نسبت به رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) قابل وصف نبود و همواره برای عزت اسلام ، انقلاب و رهبری معظم انقلاب (حفظه الله ) تلاش کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی های منحصربفرد این شخصیت وارسته ، پارسا و انقلابی ، تصریح کرد: علم فقاهت ، فلسفه و حکمت و ساده زیستی در علامه حسن زاده (ره) بی بدیل بود و همواره در مسیر انقلاب اسلامی و عزت و عظمت دنیای اسلام و جهان تشیع قدم بر میداشت.

 

حجت الاسلام شکریان امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به عمر با برکت این عالم ذوفنون و پارسا و خدمات علمی و عملی ایشان در دوران حیات بابرکتشان ، تصریح کرد: فقدان این شخصیت بزرگ و کم نظیر برای جهان اسلام و ایران اسلامی قطعا ضایعه ای جبران ناپذیر است اما باید از تالیفات و آثار و اندیشه های این علامه دهر بیشترین بهره را برای خدمت به جامعه اسلامی و انسانی گرفت.

 

وی، این سالک توحیدی و عالم ذوفنون را الگویی برجسته و کم نظیر برای عالم بشریت و عالمان دین دانست و خاطر نشان کرد: عزت و عظمت دنیای اسلام و انقلاب اسلامی مرهون شخصیتهای بزرگی چون علامه حسن زاده (ره) و علامه مصباح یزدی (ره) است و باید همواره از این شخصیت های بزرگ و برجسته الگو گرفت.

 

کد خبر 1100970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha