شاعران آئینی آثارخودرا به دومین جشنواره استانی در گرمسارارسال کنند

فلاح لاله زاری با اشاره به میزبانی شهرستان گرمساردر برگزاری دومین جشنواره شعر آیینی استان سمنان از شاعران آئینی خواست تا آثار و سروده های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان،« فرشید فلاح لاله زاری» در نشست خبری سه جانبه به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و رئیس بسیج رسانه این استان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره «شعر آیینی استان سمنان» به میزبانی شهرستان  گرمساربه صورت مجازی گفت: این جشنواره در موضوعات «قرآن و عترت»، «ایثار و شهادت»، «نماز و نیایش» و «آیین های ملی مذهبی» مرتبط با میراث ناملموس و معنوی استان سمنان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه این جشنواره محدودیت سن و نیز قالب شعری ندارد، افزود: علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی زمان برگزاری اختتامیه دومین جشنواره «شعر آیینی استان سمنان» را نیز پنجم آبان اعلام کرد و افزود: به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب 20 میلیون، 15 میلیون و 10 میلیون ریال و به سه نفر از افراد شایسته تقدیر نیز پنج میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

 

فلاح لاله زاری تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم شرکت در این جشنواره می‌توانند در فضای مجازی به شماره 09194302320 پیام دهند و یا به نشانی اینترنتی www.shere-ayeeni.blogfa.com مراجعه کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در گرامیداشت ایام محرم و صفر دراین استان خبر داد و گفت: سوگواره ملی مهر محرم، جشنواره استانی شعر آیینی و برپایی نمایشگاه محرم در حرم رضوی از مهمترین این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به برگزاری سوگواره بین‌المللی مهر محرم به میزبانی سمنان گفت: سوگواره مهر محرم امسال با دو سوگواره حسینی متحد شده دیگر تحت عنوان سوگواره بین المللی «ملت امام حسین (ع)» همزمان برگزار می شود و به همین دلیل ابعاد بین‌المللی سوگواره مهر محرم امسال به مراتب متفاوت تر و گسترده تر خواهد بود.

 

فلاح لاله زاری، با دعوت از هنرمندان و قشرهای مختلف مردم ایران اسلامی و نقاط مختلف جهان برای ارسال عکس و فیلم کوتاه به این سوگواره از آیین ها و عزاداری های حسینی، روش های خانگی، به سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم گفت: مهلت اولین ارسال آثار به این سوگواره ۱۵ مهر ماه تعیین شده که احتمال دارد تمدید شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، زمان برگزاری اختتامیه این سوگواره را نیز دهه فجر امسال بیان کرد و یادآور شد: امسال برای تجلیل از برگزیدگان این سوگواره بیش از ۸۰۰ میلیون ریال جایزه تعیین شده است.

 

وی افزود: سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم در پی تولید محتوای برای فضای مجازی با رویکرد عاشورایی و حال و هوای اربعینی است و در این خصوص با توجه به مهلت باقیمانده از فیلم سازان، عکاسان و فعالان فضای مجازی برای مشارکت فعال در این سوگواره و ارسال آثار دعوت می شود.

 

فلاح لاله زاری، برگزاری سوگواره استانی تعزیه را از دیگر فعالیت های این اداره کل برشمرد و اظهار داشت: این سوگواره با مشارکت گروههای تعزیه شهرستانهای مختلف به میزبانی دامغان برگزار و شنبه شب برترین های خود را شناخت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به عزم مسئولان برای بازگشایی مدارس از رسانه ها و خبرنگاران خواست تا در این خصوص با اطلاع رسانی مناسب مسئولان را برای اجرای هرچه بهتر بازگشایی مدارس و دانشگاهها یاری کنند.

کد خبر 1101385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha