باغ موزه دفاع مقدس فارس به عنوان یک مرکز فرهنگی نیاز به معرفی دارد

کوشکی جهرمی گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس از وظایف شهرداری است اما متاسفانه صورت نگرفته و باغ موزه دفاع مقدس فارس به عنوان یک مرکز فرهنگی نیاز به معرفی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (یکشنبه 11 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با تسلیت مناسبت های دهه پایان ماه صفر گفت: فعالیت اصحاب رسانه در تبیین و نشر ارزش های دفاع مقدس نقش موثری دارد و اصحاب رسانه باید در حوزه دفاع مقدس بیش از پیش فعال باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس افزود: باغ موزه دفاع مقدس مکان مناسبی برای تبیین ارزش های دفاع مقدس برای مردم است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان فارس از سال 78 کلید خورده و مورد پیگیری قرار گرفته اما حدود 8 سال عقب ماندگی دارد که برای رفع مشکلات آن در تلاش هستیم.

کوشکی جهرمی با اشاره به تاریخچه درخشان استان فارس در دوران دفاع مقدس بیان کرد: استان فارس دارای 270 هزار رزمنده، 15 هزار شهید و 42 هزار جانباز بالای 10 درصد، 30 شهید شاخص و 2 هزار و 200 آزاده است و 360 شهید گمنام در 135 نقطه استان دفن شده اند که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس متولی برگزاری یادمان شهدای گمنام است.

وی با گلایه از مسئولان ادامه داد: برخی از قبور شهدا حتی آلاچیق هم بالای سر خود ندارد و مسئولانی که سخنان خود را با یاد و نام شهدا آغاز می کنند باید در قبال شهدا مسئولانه تر عمل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تاکید کرد: با آبرو بخشیدن به یادمان شهدای استان با عملیات رسانه ای و مطالبه گری گام بلندی در حوزه فرهنگ می توانیم برداریم.

وی تصریح کرد: شهرداری خیابان «ارم» شیراز را سنگ فرش می کند اما قبور شهدای گمنام را سامان نمی بخشد و باید به این موضوع رسیدگی شود و همچنین ساخت باغ موزه دفاع مقدس از وظایف شهرداری است اما متاسفانه صورت نگرفته و باغ موزه استان فارس به عنوان یک مرکز فرهنگی نیاز به معرفی دارد.

 

کد خبر 1101441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha