عاشورا رسانه قدرتمند است/ شگردهای نظام سلطه در تحریف عاشورا

حجت الاسلام ابوالحسنی با بیان اینکه عاشورا کارکرد رسانه ای و اثربخشی معنوی خود را حفظ کرده است، گفت: به همین دلیل نظام سلطه شگردهای رسانه ای در داخل و خارج کشور برای بازتاب و تحریفات عاشورا دارد.

«حجت الاسلام حامد ابوالحسنی» در مورد شگردهای رسانه ای نظام سلطه در داخل و خارج در بازتاب عاشورا و تحریفات عاشورا به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت:رسانه های معاند فرهنگ اسلامی همواره خصوصا در ایام محرم با استفاده از شگردهای گوناگون می خواهند اثرات نهضت امام حسین (ع) را خنثی و کمرنگ کنند.

 

رییس اداره تولید محتوای فضای مجازی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه هدف قیام سیدالشهدا(ع) در سال 61 هجری حفظ اسلام بود، بیان کرد: اگر حفظ اسلام را به این معنا که عملکرد قاطبه به اسلام است تعریف کنیم، امام حسین (ع) به این نتیجه نرسیدند. اگر قیام امام حسین (ع) را نه عمل به اسلام بلکه حفظ اسلام و امکان ابلاغ اسلام به دنیا برای آیندگان بدانیم یعنی اینکه آیندگان از این واقعه خبردار شوند، ایشان به این نتیجه رسیدند. معاویه تحریف هایی در اسلام ایجاد کرد و با انتقال حکومت به یزید دین کلا از بین رفت، بر این اساس امام حسین (ع) برای حفاظت از دین به پا خاستند.

 

وی با بیان اینکه هویت حماسه عاشورا پیام رسانه است، عنوان کرد: در تعریف رسانه، پیام رسانی اصلی ترین مسئله است. واقعه عاشورا رسانه قوی است که طرفداران زیاد و اثرگذاری بسیار دارد. با گذشت هزاران سال عاشورا کارکرد رسانه ای و اثربخشی معنوی خود را دارد و یک رسانه قوی، پر مخاطب و اثرگذار محسوب می شود. وقتی این رسانه دارد پیام اسلام را به کل جهان منتقل می کند، دشمنان تحمل نمی کنند و با استفاده از تکنیک های رسانه ای سعی می کنند این رسانه را از بین ببرند یا اثرش را کاهش دهند.

 

این پژوهشگر و فیلمساز اظهار داشت: ما می خواهیم شگردهای رسانه ای نظام سلطه را مطرح کنیم. رسانه های معاند بر اساس اهداف خود شگردهای گوناگون دارند؛ این شگردها را می توان در دو سطح کلی طبقه بندی کرد.از منظر پیچیدگی شگرد دسته اول ساده تر است و به صورت مستقیم به ضدیت با اصل نهضت حسینی می پردازد. شگردی که در سطح دوم است، کمی پیچیده تر است و مستقیم نیست. در شگرد نوع اول با قیام عاشورا موافقت می کنند و در درون آن شروع به ایجاد انحراف می کنند تا اعتماد مخاطب را از عاشورا سلب کنند. در هر دو سطح از تکنیک های خاص و شناخته شده ای استفاده می شود اما در سطح دوم از تکنیک های علوم شناختی بیشتر استفاده می شود.

 

حجت الاسلام ابولحسنی با بیان اینکه تکنیک سطح اول شگردهای رسانه ای نظام سلطه در داخل و خارج در بازتاب عاشورا و تحریفات عاشورا نسبتا ساده و مستقیم است، افزود: در این تکنیک، مبنا استفاده از سکوت یا ضد خبر است. به عنوان مثال در این تکنیک اخبار مرتبط با سیل مشتاقان اهل بیت و عزاداران حسینی نادیده گرفته می شود. رسانه های بسیاری عزاداران حسینی را نشان نمی دهند و یا جاهای خلوت را به تصویر می کشند اما این افراد نتوانستند پیاده روی اربعین را کوچک جلوه دهند با توجه به جمعیت زیادی که در این راهپیمایی وجود دارد. دشمنان اسلام این تکنیک را در راهپیمایی های ایران به خصوص راهپیمایی 22 بهمن نیز استفاده می کنند.

 

سازنده فیلم های مستند  اعتکاف ،  سینمای سلطه ،  بازار امین تبریز  و  چشم ها را باید شست خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام، در تکنیک دوم اصل نهضت حسینی را زیر سوال می برند و تاریخ را تحریف می کنند. این شیوه توسط شبکه های وهابی مثل وصال و کلمه زیاد استفاده می شود. آنها با برنامه های کارشناس محور، علل قیام امام حسین (ع) را به مسایلی همچون گرفتن قدرت و خلافت تنزل می دهند؛ در صورتی که می دانیم امام حسین(ع) برای خلافت قیام نکردند، مردم ایشان را دعوت کردند و از طرفی ایشان می خواستند به وظیفه امامت خود که هدایت مردم است، جامه عمل بپوشانند.

 

 

کد خبر 1101484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha