کارآمدترین الگوی مدیریت اسلامی، جایگاه دادن به مردم است

در راستای ترویج سنت حسنه وقف، آیین تجلیل از واقفین و خیرین آستان قدس رضوی در استان تهران و البرز با حضور مدیرعامل موقوفات استان تهران، مدیریت وقف و مشارکت های اجتماعی و مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در راستای ترویج سنت حسنه وقف، آیین تجلیل از واقفین و خیرین آستان قدس رضوی در استان تهران و البرز با حضور مدیرعامل موقوفات استان تهران، مدیریت وقف و مشارکت های اجتماعی، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، ریئس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان تهران و جمعی از خیرین و وقف کنندگان در محل سازمان موقوفات استان تهران برگزار شد.

مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم، اظهار داشت: یکی از مهمترین  وظایف آستان قدس توسعه وقف است و این امر با تکریم و بزرگداشت واقفین و ناذرین که دارایی خود را در راه خدا گذاشته اند، میسر می‌شود.

وی گفت: بزرگترین مجموعه جهان اسلام که توسط مردم اداره می‌شود، آستان قدس رضوی است و چند صدسال است که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، معنوی و معرفتی خدمات ارائه می‌دهد و بودجه دولتی ندارد. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: هر آنچه امروز به ۳۰ میلیون زائر امام رضا علیه‌السلام خدمت می‌شود توسط، مردم در قالب در آمد موقوفات و نذورات مردمی تامین می‌شود. 

وی با بیان اینکه این امر بزرگترین الگوی مدیریتی مردم محور است و هر جا کار را به مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم، گفت: هر جا پای کار با مردم رفتیم، مردم آسایش و رفاه داشتند و همه چیز آستان متعلق به مردم است.

رحمتی در ادامه افزود: واقفین، خیرین و ناذرین، برگزیدگان مردم هستند که از دارایی خود در راه خدا گذشته‌اند. 

وی بیان کرد: بیش از ۱۱۶ هزار نفر خادمیار مشتاقانه مشغول خدمت‌رسانی به زائران امام رئوف هستند و آستان قدس از مردم، با مردم و همه فعالیت‌ها برای مردم ایران و شیعیان در سراسر دنیاست. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردمی تربن، موفق‌ترین و کارآمدترین الگوی مدیریت اسلامی جایگاه دادن به مردم است و زمانی که کار به مردم سپرده شود، موفق خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه خادم‌های بسیاری به عنوان دربان‌ و کفاش و فراش خدمت می‌کنند،  اما واقفین، خیرین و ناذرین خادمین گمنام امام رضا هستند و همه خدمات به پشتوانه این کمک‌هاست و باید قدردان آنها باشیم.

رحمتی خاطر نشان کرد: وقف موجب جاودان شدن و الهی شدن دارایی انسان می‌شود و 
این برنامه ها باید در جامعه بیشتر برگزار شود تا الگوی وقف ماندگار بماند.

وی گفت: اندکی در جامعه نسبت به وقف کم کاری شده و باید این مسیر را باز کرد تا سعادت دنیا و آخرت را با کمک وقف فراهم کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: خط قرمز آستان، رعایت نیت واقف با استفاده از ابزارهای مطرح در جامعه است تا شاهد وقف‌ها جدید با نیت‌های به‌روز در عرصه محرومیت‌زدایی، امور فرهنگی، علمی، نوآورانه، جهادی و انقلابی باشیم. 

وی تصریح کرد: طی ۲۰ ماه گذشته اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با ویروس کرونا و در تجهیز بیمارستان‌ها از محل موقوفات تامین شد و همه خادم الرضا هستیم و خادمی امام رضا علیه‌السلام در هر جا و مکانی به نیابت از حضرت امکان پذیر است.

کد خبر 1101676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha