پیام تسلیت نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پی درگذشت «دردی طریک»

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت خلیفه «دردی طریک» هنرمند پیشکسوت ترکمن را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، در پیام «غلامرضا منتظری»، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آمده است: روح پاک استاد دکتر حاج محمد اسماعیل‌زاده خلیفه دردی طریک، باخشی بزرگ ترکمن و راوی افسانه‌ها و دردها و عاشقانه‌ها و عارفانه‌های این قوم نجیب ایرانی به سوی آفریدگار بازگشت.

 

او نماد هنرمند متعهد و مردمی بود. آثار ارزنده‌اش الهام‌بخش استادانی چون حسین علی‌زاده در ساخت آلبوم «ترکمن»بود و اثر جاودانه«ظالیم آمریکا»که شعر آن سروده دیگر استاد ترکمن‌صحرا، ستار سوقی است، او را در صف اول هنرمندان استکبارستیز قرار داد و به پاس این اثر، در جشنواره موسیقی ضد استکباری«طبس»از او در کنار نامدارانی چون ویکتور خارا و صادق آهنگران تجلیل شد.

 

امروز، گلستان، همراه با ترکمن صحرا به سوگ بزرگ‌مردی می‌نشیند که در تمام عمرخویش به هنر و فرهنگ و مردمی کوشید و از پا ننشست.

 

فقدان این اسطوره موسیقی ایران و از آخرین بازماندگان موسیقی مقامی را به خانواده محترم ایشان، جامعه هنری گلستان و ایران و دوستداران فرهنگ و هنر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از درگاه رحمان و رحیم، برای روح آن فقید سعید، آرامش مسئلت می‌نمایم.

 

کد خبر 1101790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha