ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف نقش مهمی در توسعه دارد

خسروانی پور ، گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف نقش مهمی در توسعه همه جانبه دارد و تمام افراد با سلایق مختلف در خصوص ترویج فرهنگ وقف مسئول هستند.

حمید خسروانی پور  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: سنت حسنه وقف ریشه در سیره و روش پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) دارد که فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ابعاد مختلف این فریضه مهم در جامعه یکی از موثرترین راه‌ها برای احیای این سنت است.
 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آباد غرب افزود: دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر آغاز  و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت  و این دهه فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه است.

 

وی خاطر نشان کرد:برنامه‌های دهه وقف از۲۷صفر آغاز و تا ۶ ربیع‌الاول ادامه دارد و بمناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در بقاع شاخص شهرستان اجرایی می‌شود.

 

خسروانی پور ضمن تاکید بر تعامل دستگاه های اجرایی جهت برگزاری برنامه های دهه وقف خاطر نشان کرد: باید فعالیت های اوقاف و کارکرد ها و آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی کنیم و بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، معرفی وقف های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است .

 

وی با اشاره به برنامه  دهه وقف در شهرستان اظهار کرد: برنامه های تبلیغات و اطلاع رسانی ، غبار روبی  مزار شهدا، تجلیل از یاوران وقف ، دیدار با مسئولان شهرستان  و ائمه جمعه ،برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) و وفات پیامبراکرم(ص) با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان از مهمترین برنامه دهه وقف در شهرستان است.

کد خبر 1101832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha