جرائم اقتصادی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

امان‌اللهی گفت: در نیمه نخست امسال با تشکیل ۶۳ پرونده در حوزه جرائم اقتصادی، ارزش این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ برابر رشد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سردار «منوچهر امان‌اللهی» در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه قاچاق کالا در استان نیز از سوی ماموران پلیس استان ۳۰۳ پرونده تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۴۹ درصد و از نظر ارزش ریالی ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

 

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین کالاهای قاچاق شامل لوازم خانگی، دستگاه‌های صوتی و تصویری و لوازم آرایشی بوده است.

 

امان‌اللهی در ادامه از شناسایی یک تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

 

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش ۵۱ درصدی افزایش طرح‌های مقابله با مواد مخدر در استان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری ۵۹۵ طرح در این راستا اجرا شده است.

 

امان‌اللهی به حوزه سرقت نیز اشاره کرد و افزود: اگرچه تعداد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان سه درصد کاهش داشته اما کشف سرقت در استان ۲۱ درصد افزایش و در همین راستا شش هزار و ۳۱۳ فقره سرقت در استان کشف شده است.

 

وی با اشاره به متلاشی شدن ۲۴ باند سرقت در استان، خاطرنشان کرد: سرقت از منزل، مغازه، موتورسیکلت، کیف‌قاپی، کیف‌زنی و سرقت احشام در استان کاهش یافته اما سرقت از اماکن افزایش داشته است.

 

کد خبر 1101892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha