تاکنون بیش از نیم میلیون دوز واکسن به جنوب کرمان وارد شده است

اصغر مکارم گفت: یکی از شرایط اصلی که می تواند میزان ریسک را کاهش دهد، واکسیناسیون است و به لطف خدا و همت دولت تاکنون به جنوب کرمان بیش از نیم میلیون دوز واکسن کرونا وارد شده که در نوبت های اول و دوم تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «اصغر مکارم»، با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا، گفت: از ۲۳ هزار و ۵۰۰ مورد مثبت کرونا در جنوب کرمان قریب ۶ هزار مورد آن مربوط به سال گذشته و مابقی آمار سال جاری است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مورد نیز در بیمارستان های جنوب کرمان بستری شده اند و در مجموع ۶۳۸ مورد مرگ قطعی به دلیل کرونا رخ داده است.


وی بیان کرد: این میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به متوسط استان و کشور فاصله قابل توجهی دارد.


مکارم با اشاره به امکانات تامین شده در مقابله با کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان، ابراز کرد: کووید ۱۹ همچنان یک خطر جدی برای سلامت مردم حتی کسانی که واکسن دریافت کرده اند، محسوب می شود.


این مقام مسئول اضافه کرد: هر چند واکسیناسیون به کاهش شدت بیماری کمک می کند و به لحاظ سوش های متفاوت این بیماری پیشگیری صددرصدی از بیماری را ندارد اما با افزایش سطح ایمنی جامعه به بیش از ۷۰ درصد موارد دیگر چندان محسوس نخواهد بود و مرگ های کرونایی کاهش می یابد.


مکارم شرایط موجود را ناپایدار برشمرد و اظهار کرد: نباید به شرایطی که موجب افزایش بیماری می‌شود برگردیم بنابراین مردم باید مراقبت‌های لازم و دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنند و به عنوان اصلی ترین شیوه پیشگیری استفاده از ماسک را به ویژه در فضاهای سربسته و فضاهایی که احتمال بیماری وجود دارد، در نظر داشته باشند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد: یکی از شرایط اصلی که می تواند میزان ریسک را کاهش دهد، واکسیناسیون است و به لطف خدا و همت دولت تاکنون به جنوب کرمان بیش از نیم میلیون دوز واکسن کرونا وارد شده که در نوبت های اول و دوم تزریق شده است.


وی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن کرونا در جنوب کرمان، یادآور شد: بیش از ۶۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند و افراد زیر ۱۸ سال نیز قریب ۴۰ درصد واکسینه شده است و ۳۳۰ هزار دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.


مکارم با بیان این مطلب که واکسن کافی و فضای لازم برای واکسیناسیون فراهم شده است، عنوان کرد: با توجه به این که دولت فاصله گذاری هوشمند را اجرا می کند افرادی که واکسن دریافت نکنند، ممکن است دریافت برخی خدمات عمومی برای آنها امکان‌پذیر نباشد بنابراین توصیه می کنیم که مردم برای دریافت واکسن مراجعه کنند و به شایعات در این زمینه توجه نکنند.


این مقام مسئول تصریح کرد: مطمئن باشید واکسنی که حوزه سلامت تامین می‌کند،  از فیلترهای متعدد عبور کرده و نوع واکسن ممکن است، تفاوت جزئی در تاثیر داشته باشد اما تاثیر آنچنانی در ایمنی بخش بدن ندارد به شایعه ها درباره ورود واکسن ها دیگر توجه نکنید.


وی در خاتمه گفت: تعداد بیماران سرپایی و بستری موقت در منطقه به شدت کاهش یافته است.

کد خبر 1101918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha