آموزش‌های همگانی پلیس در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی دارد

رسول‌زاده با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۸۰۰ جلسه آموزشی و ۵۰ نمایشگاه در سطح استان گیلان برگزار شد گفت: آموزش‌های همگانی پلیس در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مجید رسول‌زاده» امروز (دوشنبه، 12 مهر) در همایش تجلیل از مدرسان آموزش همگانی که در سالن ناجا رشت برگزار شد اظهار داشت: ارائه آموزش‌های همگانی یکی از مطلوب‌‌ترین راه‌هایی است که برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان شعار هفته ناجا امسال را پلیس هوشمند - امنیت پایدار اعلام کرد و بیان داشت: فرماندهی انتظامی استان گیلان تاکید ویژه‌ای بر موضوع ارائه دقیق و مستمر آموزش‌های همگانی پلیس داشتند و برای همین مقدمات برگزاری این همایش فراهم شد.

 

رسول‌زاده‌ با بیان اینکه جوامع برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی از روش‌های مختلفی استفاده کرده و از بروز آن پیشگیری به عمل می‌آورند ابراز داشت: موضوع آموزش‌های همگانی در جامعه و ارتقای آگاهی و آشنایی مردم با تهدیدها از مؤلفه‌ها و ملاک‌های مهم سنجش توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

 

دبیر هفته ناجا در گیلان با تاکید بر اینکه اداره آموزش همگانی در بخش معاونت اجتماعی ناجا آغاز به کار کرد و اقدامات خوبی هم در راستای رسالتش انجام داد افزود: آموزش‌های ما به دو شیوه است یکی آموزش‌های چهره به چهره و دیگری به شکل مجازی که برای هر کدام از این حوزه‌ها پیش‌بینی‌های خوبی انجام داده‌ایم.

 

رسول زاده‌ ارائه آموزش‌های همگانی به بخش‌های مختلف جامعه را مسئولیتی سنگین که اهمیت بسیار بالایی دارد خواند و اضافه کرد: بدون شک آموزش‌های همگانی پلیس در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی دارد و آمارها و تجربیات هم گواه این امر است.

 

وی از برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی ناجا در سطح مدارس، ادارات کل، اصناف و سایر بخش‌‌ها سخن گفت و یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌ها و همچنین فعالیت گسترده در بخش فضای مجازی و پیگیری آموزش‌ها در آن محیط هم به شکل جد در دستور کار قرار داشته است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا پلیس آموزش‌های خوبی را به مردم و جامعه ارائه داده است یادآور شد: در مدت اخیر و از ابتدای امسال تاکنون موفق شدیم بالغ بر هزار و 800 جلسه آموزشی و 50 نمایشگاه را در سطح استان گیلان برگزار کنیم.

 

رسول زاده با اذعان بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و 200 مورد تولید محتوا در قالب مقاله، بروشور و نظایر آن با موضوعات مختلف در اپلیکیشن معاونت اجتماعی بارگزاری شده است افزود: اقدام دیگری که ما نسبت به انجام آن اهتمام ورزیدیم ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها است.


 ‏
وی با اشاره به این نکته که تمامی دوایر مشاوره که ایجاد شده برای ارائه خدمات فعال هستند اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار نفر از این دوایر و مشاوره‌های ارائه شده استفاده کردند همچنین از طریق سامانه پلیس پاسخگو برنامه‌ریزی کردیم تا کسانی که توانایی حضور در کلاس‌ها ندارند هم بتوانند به شکل مجاری از آموزش‌ها استفاده کنند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان این استان را یکی از استان‌های موفق در تولید محتوا اعلام کرد و بیان داشت: بی تردید اگر به علت حضور در کلاس‌های آموزشی پلیس که مشاورزان و کارشناسان ذیربط زحمت فراوانی برای آن می‌کشند جلوی بروز تنها یک جرم در سطح جامعه گرفته شود برای ما مغتنم است.

 

رسول زاده با تاکید بر اینکه برای ارائه آموزش‌های همگانی در سطح استان گیلان از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده است خاطرنشان کرد: ما از طریق سامانه شاد هم برای انتقال مفاهیم به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اقدام کردیم و امیدواریم روزی برسد که میزان آسیب‌های اجتماعی و جرایم در سطح کشورمان به حداقل برسد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، برگزاری نماهنگ، سخنرانی اساتید دانشگاه در مورد آسیب‌های اجتماعی و ریشه‌های بروز آن از دیگر بخش‌های این همایش بود.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از چهره‌های برتر در حوزه آموزش‌های همگانی با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1101926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha