برگزاری مراسم رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در کلمبو

به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتم صفر به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا مراسم عزاداری و قرائت زیارت رسول الله (ص) در رایزنی فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتم صفر روز دوشنبه 12 مهر همزمان با شب رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا مراسم عزاداری و قرائت زیارت از راه دور رسول الله (ص) در رایزنی فرهنگی برگزار شد.

در آغاز این برنامه که با حضور سفیر ج.ا.ایران در سریلانکا و جمعی از ایرانیان مقیم و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد،بهمن معظمی گودرزی، رایزن فرهنگی ایران در سریلانکا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتم صفر و شرح مختصری از ویژگی های اخلاقی رسول مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: مهمترین ویژگی پیامبر مکرم اسلام که دوست و دشمن از آن یاد کرده و می کنند ویژگی اخلاقی آن حضرت می باشد که قرآن هم از آن به نیکی یاد کرده است . در واقع اخلاق و رفتار آن حضرت عامل جذب مردم بسوی ایشان و در اصل اسلام بوده است و این نکته برای همه مسلمانان در همه نقاط دنیا مهم است و برای مسلمانانی که در کشورهای غیر اسلامی زندگی می کنند و یا در چنین جوامعی رفت و آمد دارند بسیار مهمتر است.

رایزن فرهنگی ایران در کلمبو همچنین به ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) بویژه صفت کریم بودن آن حضرت اشاره نمود و در این زمینه مواردی را به همراه اشعاری در وصف فرزند رسوال الله قرائت کرد.

قرائت زیارت رسول اکرم(ص) ، خواندن شعر در سوگ آن حضرت و امام حسن مجتبی(ع) نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر بخش های این برنامه بود.

کد خبر 1102361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha