روند ارزیابی روستاهای آسیب دیده از زلزله اندیکا ادامه دارد

صدیقی با بیان اینکه روند ارزیابی روستاهای آسیب دیده از زلزله اندیکا ادامه دارد گفت: از ۵۹۵ روستای این شهرستان تاکنون ارزیابی خسارات ۵۸ روستا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «شهاب صدیقی» عصر امروز (چهارشنبه ۱۴ مهر) در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان، با اشاره به زلزله شهرستان اندیکا اظهار کرد: از ۵۹۵ روستا در این شهرستان تاکنون ۵۸ روستا آسیب دیده از زمین لرزه اخیر ارزیابی شده و این ارزیابی ادامه داد.

 

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: ارزیابی ها از روز سه‌شنبه آغاز شده و روند ارزیابی از سوی بسیج جامعه مهندسین، گروه‌های ارزیاب استان و دیگر شهرستان‌ها ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: پس از وقوع زلزله در ۱۲ مهر ماه، ۱۳ پس لرزه در منطقه داشتیم که بزرگترین این پس لرزه ها ۳.۷ ریشتر بود و بلافاصله ستاد مدیریت بحران استان در بخش‌های مختلف امدادی و درمانی و راه وارد عمل شدند و برای این کار هلال احمر هفت تیم و یک بالگرد به منطقه اعزام و اورژانس استان ۲۱ دستگاه آمبولانس را راهی منطقه کرد و سه بالگرد را به صورت آماده باش قرار داد.

 

صدیقی با اشاره به نحوه امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه بیان کرد: در مجموع با توجه به بزرگی حادثه اما حادثه فوتی نداشت و ۱۶ مصدوم بر جای گذاشت که اقدامات درمانی و امدادی لازم برای آنها صورت گرفت.

 

وی اذعان کرد: خسارت وارده به اموال مردم به ویژه در حوزه واحدهای مسکونی و محل نگهداری دام‌ها بسیار زیاد بوده که همچنان در حال ارزیابی است.

 

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: بنا بر آمار اعلام شده ۹۰ درصد جمعیت شهرستان اندیکا روستایی و ۱۰ درصد آن شهری است و سه شهر آن جمعیتی در حدود پنج هزار نفر و ۵۹۵ روستای آن جمعیتی در حدود ۴۷ هزار نفر دارد.

 

وی به پراکندگی روستاها در اندیکا اشاره کرد و ادامه داد: برخی روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند که رسیدگی به آنها را سخت کرده است.

 

صدیقی در خصوص آخرین وضعیت راه های این شهرستان ابراز کرد: پس از زمین لرزه ریزش سنگ به جاده را داشتیم که تا عصر همان روز تمامی مسیرهای اصلی بازگشایی شد اما هنوز این مسیرها با توجه به سقوط سنگ‌های بزرگ و آسیب هایی که با جاده ها وارد کرده ایمن سازی نشده اند از این رو اقدامات ترمیمی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اسکان موقت خسارت دیدگان عنوان کرد: در وهله نخست بحث اصلی اسکان موقت مردم و بازسازی خانه ها و در وهله دوم بازسای تاسیسات برای ادامه جریان عادی زندگی مردم در حال انجام و برنامه ریزی شده است.

 

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد: شهرستان اندیکا جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور بوده و در دستور کار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز قرار دارد و با توجه به منابعی که برای این شهرستان تعریف شده، فرصت خوبی برای رسیدگی به وضعیت فعلی آن است.

 

وی خاطر نشان کرد: مقرر شده بنیاد مسکن نیز بنا بر وظایف سازمانی خود در بحث ارزیابی و ستاد بازسازی کار را انجام دهد اما نیاز است دیگر دستگاه های اجرایی نیز کمک حال باشند.

 

صدیقی یاد آور شد: بر اساس گزارش های رسیده از دیگر شهرستان ها این زمین لرزه در برخی شهرستان ها از جمله ایذه و رامهرمز نیز خساراتی داشته اما این خسارات جدی نبوده است و در دست بررسی و ارزیابی قرار دارد.

 

کد خبر 1102476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha