آثار و برکات وقف در جامعه تبیین شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت احیای ظرفیت های وقف و بیان آثار و برکات وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: این مهم برای نهادیه سازی فرهنگ وقف ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد شاهرخی»، امروز(15مهر)، در دیدار با مسئولین سازمان اوقاف و امور خیریه لرستان ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام رضا،(ع) اظهار داشت: اخلاق، اصول و معارف رضوی و حب امام رضا(ع) به‌ عنوان نماد اهل‌بیت در ایران اسلامی اثرگذار بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: نتیجه‌اش این شکوه و جلال و عظمتی است که در سایه معارف رضوی برای کشورمان حاصل‌شده است.

 

وی در ادامه به اهمیت وقف و ضرورت نهادیه سازی فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: سازمان اوقات در این راستا مسئولیت خطیری بر دوش دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: حفظ و نگهداری موقوفات به‌عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی به‌عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: اگر مدیریت موقوفات به بهترین شکل صورت بگیرد، مردم به عمل وقف ترغیب و دلسرد نمی‌شوند.

 

وی در ادامه از وقف به عنوان احسان ماندگار یاد کرد و گفت: خدمت در حوزه وقف خدمت به خدای متعال است، نهادینه سازی فرهنگ وقف و احیای موقوفات در بهبود وضعیت جامعه نقش بسزایی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه آثار و برکات وقف برای مردم تبیین شود تا شاهد ترویج فرهنگ وقف باشیم، گفت: وقف و درآمدی که حاصل از موقوفات است وقتی‌ در جای خود هزینه ‌شود، برکات زیادی برای جامعه دارد.

کد خبر 1102532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha