اجرای تعزیه «خرابه های شام» در مسجد امام جواد (ع) روستای بازرنگ

به همت کانون فرهنگی و هنری امیرالمؤمنین(ع) مسجد امام جواد (ع) روستای بازرنگ، تعزیه «خرابه های شام» در این روستا برگزار شد.

«امین براتی» در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع)، تعزیه «خرابه های شام» به همت گروه تعزیه موعود و با همکاری کانون فرهنگی و هنری امیرالمومنین مسجد امام جواد (ع) در روستای بازرنگ شهرستان بویراحمد برگزار شد.

مجری و سرپرست گروه تعزیه «موعود» اظهار کرد: مجلس تعزیه خرابه شام، روایت واقعه کربلا، حکایت مصیبت های وارده بر اهل بیت (ع) و کاروان اسرا در مسیر شام، شب های بیقراری و ماتم حضرت زینب(س) و وداع رقیه سه ساله با تشت طلا و سر بریده حسین بن علی (ع) است.

حجت الاسلام «علی اکبر مهدوی صدر» در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) امام رئوف و مهربان ها، گفت: هر اندازه معرفت ما نسبت به اهل بیت علیهم السلام بیشتر باشد، محبت ما به اهل بیت (ع) نیز بیشتر می شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری امیرالمومنین (ع)، مسجد امام جواد (ع) روستای بازرنگ بویراحمد به حدیث سلسله الذهب به نقل از امام رضا علیه السلام اشاره و اظهار کرد: هنگامی که امام از مدینه به سمت طوس در حرکت بود، مردم شیعه نیشابور به استقبال امام آمدند و دور ایشان حلقه زدند و از امام تقاضای بیان مطالب و روایت کردند.

وی ضمن قرائت حدیث «لا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»، ادامه داد: خداوند جل جلاله می‌فرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» دژ من است، پس هرکس که در دژ من درآید از عذابم در امان است. چون مرکب به راه افتاد [امام رضا](ع) فرمودند: البته با شرایطش و من جزو شرایط آنم.

حجت الاسلام مهدوی صدر یادآور شد: این حدیث از احادیث قدسی است و ذهب یعنی طلا، زیرا راویان خود اهل بیت علیهم السلام هستند که معصوم هستند و احتمال هیچ خطاء و اشتباهی در آن نیست.

این فعال فرهنگی در ادامه به نتیجه حدیث پرداخت و گفت: پذیرش توحید هم به پذیرش ولایت اهل بیت علیهم السلام بستگی دارد که اگر ما واجبات را انجام دهیم ‌اما ولایت اهل بیت (ع) را نداشته باشیم برای ما ارزشی ندارد.

وی اجرای تعزیه را یکی از راه های ایجاد معرفت و آشنایی با اهل بیت علیهم السلام دانست و ضمن تشکر از این گروه تعزیه، گفت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما معرفت و محبت به اهل بیت علیهم السلام را هر چه بیشتر و بیشتر عطاء فرماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1102699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha