گستره فعالیت اوقاف به خوبی در جامعه تبیین شود

حجت الاسلام مدبر گفت: فعالیت های اوقاف گسترده بوده و باید تلاش شود تا با پرداختن به این ظرفیت ها، گستره فعالیت اوقاف به خوبی در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (شنبه ۱۷ مهر) در دیدار رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم با اشاره به حدیث «ثقلین»، گفت: پیامبر (ص) 2 گوهر گران بها را به میراث گذاشتند و تا زمانی که به آن چنگ بزنیم هیچ وقت گمراه نمی شویم.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه متاسفانه آنگونه که باید به قرآن کریم نپرداخته ایم، افزود: شاید پیامبر (ص) در روز قیامت به سبب آنکه قرآن در صحنه زندگی شیعیان به درستی حضور نداشته از آنها شکایت کند.

 

وی به ضرورت پرداختن به مسئله ترویج قرآن در نهادهای مختلف به ویژه مراکز آموزشی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، عنوان کرد: همه باید در زمینه ترویج فرهنگ قرآن و رشد موقوفات قرآن تلاش کرده تا کم کاری های گذشته جبران شود.

 

حجت الاسلام والسلمین دکتر مدبر همچنین با اشاره به رشد ناهمگون نهاد وقف نیز گفت: اوقاف در شهر جهرم زنده است چرا که در سایر برنامه های فرهنگی حضور فعال دارد.

 

وی با گلایه از اینکه نباید نام اوقاف تداعی کننده مسئله اطعام باشد، تصریح کرد: فعالیت های اوقاف گسترده بوده و باید تلاش شود تا با پرداختن به این ظرفیت ها، گستره فعالیت اوقاف به خوبی در جامعه تبیین شود.

 

امام جمعه جهرم همچنین به اشاره به لزوم پرداختن جدی به آستان مطهر امامزاده «فضل بن موسی (ع)» به عنوان امامزاده شاخص شهرستان جهرم، عنوان کرد: این امامزاده در گذشته مکانی برای زیارت و تفرجگاه مردم بوده است که احیای مجدد آن ضرورت دارد.

 

وی در پایان از مسئول اوقاف خواست نسبت به امامزاده «شهدا» که اقبال مردمی پیدا کرده نیز توجه و حداقل امکانات اولیه در این امامزاده مهیا شود.

 

کد خبر 1102996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha