همایش «یاوران وقف» در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: همایش «یاوران وقف» به منظور تجلیل از واقفین گرامی و یاوران وقف در روز ۲۱ مهرماه در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و همچنین استاندار، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (شنبه 17 مهر) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر اسلام (ص)، گفت: برنامه های دهه وقف سال گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا کمرنگ بود اما امسال در حد وسیع برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که اجرای طرح درمان رایگان از محل موقوفات «نمازی» و «پوستچی» در این دهه شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: ویزیت رایگان در بیمارستان های «خلیلی» و «پوستچی» و درمان در منطق کمتر برخوردار انجام خواهد شد.

وی با یادآوری این مطلب که دیدار با ائمه جمعه و علما در این دهه انجام می شود، تاکید کرد: برپایی میزخدمت در مصلی های نماز جمعه سراسر فارس، اجرای نشست های تخصصی وقف به منظور تبیین کارکردهای وقف و ترویج این سنت حسنه، اجرای طرح «احسان ماندگار» و توزیع چهار هزار بسته معیشتی در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) از دیگر برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به توزیع سه هزار بسته کمک تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند در طرح «مهر تحصیلی»، افزود: همایش «یاوران وقف» به منظور تجلیل از واقفین گرامی و یاوران وقف در روز 21 مهرماه در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و همچنین استاندار، برگزار خواهد شد.

وی پیرامون وقف های جدید هم گفت: موقوفه دانش سلامت «کوثر» برای تولید قطعات پزشکی با اعتبار 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری، راه اندازی شده و اکنون در سه سوله در حال فعالیت است.

حجت الاسلام موسوی در پاسخ به سئوالی در خصوص وقف های منطقه «میمند» فارس، هم گفت: این موقوفات مربوط به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و با توجه به اینکه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، به صورت مستقل توسط تولیت زیر نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فعالیت می کند، هیچگونه از این موقوفات به ما ارتباط ندارد و آستان مقدس، معاونت موقوفات دارد و موقوفات میمند به اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ارتباطی ندارد.

کد خبر 1103082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha