برگزاری کنگره شهدا بستری برای انتقال فداکاری های دفاع مقدس بین جوانان است

سردار سلیمانی با اعلام حمایت از برگزاری کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان، گفت: برگزاری این کنگره فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شببستان از خرم آباد، سردار«یعقوب سلیمانی»، امروز(۱۷مهر)، در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهارداشت:‌ برگزاری کنگره‌های شهدا تحقق بخش کلام شهدا و رهبری است.

 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به نقش آفرینی مردم لرستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مردم لرستان از بدو پیروزی انقلاب همراه با انقلاب و نظام بوده‌اند.

 

وی در ادامه ثبت خاطرات خانواده شهدا را یک کار راهبردی عنوان و خاطرنشان کرد:‌ مشکل اعتبار در زمینه جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس در لرستان برطرف می شود و در این راستا همکاری صدا و سیما ضروری بوده و همچنین حمایت لازم بری برگزاری کنگره شهدا صورت خواهد گرفت.

 

سردار سلیمانی با با بیان اینکه حوادث قابل توجهی که به عنوان قطعاتی از تاریخ دفاع مقدس می‌توانیم از آنها نام ببریم در لرستان اتفاق افتاده است، گفت: برای ساخت فیلم و مستند این حوادث ۷۰ تا ۸۰ درصد اعتبار لازم را تأمین می کنیم.

 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  خاطرنشان کرد:‌ برگزاری کنگره‌های شهدا یکی از بسترهای لازم برای انتقال فداکاری و ایثارگری دوران دفاع مقدس به نسل امروز است.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه در زمینه تهیه سریال شهید بروجردی هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد، گفت:و کار در سطح ملی پیگیری می‌شود و بنیاد شهید قریب به ۱۲ میلیون اسناد شهدا را جمع آوری کرده که ۹ میلیون سند دیجیتالی است و نگاه جدیدی در پیش گرفته شده تا مردم عادی بتوانند به این اسناد دسترسی پیدا کنند.

 

 

کد خبر 1103200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha