امت مسلمان از تکرار جنایات ضد بشری جلوگیری کند

امت مسلمان و فرهیختگان مجاهد و شریف افغانستان با اقدامات مسئولانه خود از تکرار این قبیل جنایات ضد بشری که ثبات و امنیت کشورشان را هدف قرار داده است، جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب»  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پی شهادت نمازگزاران شیعه در قندوز افغانستان پیام تسلیتی صادر کرد.

 

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبصَار(سوره ابراهیم-۴۲)

با کمال تأسف و اندوه فراوان در نخستین روز از ماه ربیع‌الاول ماه میلاد رحمة للعالمین،  پیامبرمحبت ، صلح و دوستی و در آستانه هفته وحدت مسلمانان،  ایادی دشمن جهان اسلام امریکا، گروهک تروریستی - تکفیری داعش جنایت دیگری را رقم زد و جمع کثیری از مسلمانان نمازگزار افغانستان را به خاک و خون کشید که دل هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می کند. 
اینبار تروریست های دشمن انسانیت و مسلمانان، در حمله ای کوردل، نمازگزاران مسجد جامع سیدآباد ولایت قندوز را هدف قرار دادند که صدها شهید و مجروح برجای گذاشت. 
این جنایات ضد بشری بار دیگرماهیت پلید این جنایتکاران تکفیری را آشکار ساخت و نشان داد که استقرار ثبات و امنیّت در افغانستان دغدغه جدی و حیاتی است که باید با حضور فراگیر همه طوایف و گرو‌ه‌ها محقق شود.
اینجانب ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان و محکوم کردن این جنایت تروریستی ، انتظار دارم امت مسلمان و فرهیختگان مجاهد و شریف افغانستان با اقدامات مسئولانه خود از تکرار این قبیل جنایات ضد بشری که ثبات و امنیت کشورشان را هدف قرار داده است، جلوگیری کنند و اجازه ندهند امنیت و جایگاه بین المللی افغانستان، قربانی توطئه های فرقه گرایانه استعمار نو و تروریست‌های دست‌آموز و مزدور آمریکا و حامیانش شود.
این فاجعه تاسف بار و دلخراش را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به‌ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای شهدای این جنایت علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسئلت دارم. وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ
  سید عبدالفتاح نواب
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

کد خبر 1103251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha