اموال وقفی در رونق تولید و محرومیت زدایی سرمایه گذاری شود

حجت الاسلام رستم نژاد با تاکید بر فرهنگسازی وقف در جامعه گفت: ضرورت دارد که اموال وقفی در رونق تولید سرمایه گذاری شود و از این طریق گامی در جهت محرومیت زدایی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دهه وقف سال 1400 از روز12 مهر ماه مصادف با ۲۷ صفر آغازشده وتا 21مهر مصادف با ششم ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام «مهدی رستم نژاد» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان بر لزوم فرهنگسازی موضوع وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از خطوط اسلامی در اقتصاد اسلامی وقف است که برای مصرف و نیز جهت دهی به تولید و توزیع منابع می تواند موثر باشد و از این طریق می توان به نیازمندان جامعه هم کمک رسانی کرد و  اموال سرگردانی که در دست برخی از افراد باقی مانده و ممکن است، موجب هدر رفت و اسراف است را  سر و سامان داد.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف اگر به درستی هدایت و مدیریت شود، می تواند منشا آثار و برکات فراوان برای رفع نیازمندی نیازمندان باشد، بیان کرد: موقوفات در اسلام حد و مرز خاصی ندارند و می توان در هر مساله ای برای وقف ورود داشت، همان گونه که در گذشته به این شکل بوده است و در موضوعاتی همچون مسافران در راه مانده، تحصیل،تقویت نهاد آموزش کشور، امور خیریه، ازداوج، مراسم های مذهبی و اعیاد،ایتام وقف صورت می گرفت.

 

وی با اشاره وقف مساله عبادی است که با نیت قرب الله انجام می شود، خاطر نشان کرد: تامین معاش محرومین،گره گشایی،هدایتگری نسبت به اموالی که امکان هدر رفت آنها وجود دارد، باید با وقف سر و سامان داده شود، تا از فساد در جامعه جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام رستم نژاد با اشاره به وقف های صورت گرفته در حوزه تولید که اثرگذاری بسیاری دارد، گفت: اموال وقفی را می توان در راستای تولید سرمایه گذاری کرد، زیرا که رونق تولید زمینه ساز دور شدن جامعه از محرومیت زدایی می شود.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور به راهکارههای عملی برای رونق وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: آگاه سازی و فرهنگ سازی وقف در میان اقشار جامعه باید از طریق هنر، فیلم، رسانه و ادبیات صورت گیرد، از طرفی کارشناسان حوزه دین باید نسبت به تبیین اجر و پاداش وقف در آیات و روایات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

حجت الاسلام رستم نژاد تولید فیلم های فاخر در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و افزود: با ایجاد دغدغه در میان آحاد افراد جامعه می توان شاهد رونق آن در زمینه های مختلفی که در جامعه لازم است، بود. زیرا که وقف برکاتی فراوانی دارد که آثار آن در جامعه مشهود است و اگر انسان از دنیا نیز رود تا سالیان سال آثار وقف صورت گرفته در جامعه ماندگار است.

 

 

کد خبر 1103368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha