هیچ حقی از بیمارانی که به خدمات پزشکی معترض هستند ضایع نخواهد شد/ تشکیل ۴۳۳ پرونده شکایت پزشکی

رمضانی با بیان اینکه قطعا هیچ حقی از بیمارانی که به خدمات پزشکی معترض هستند ضایع نخواهد شد، گفت: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد ۴۳۳ پرونده شکایت از پزشکان در این سازمان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: رسانه ها و مطبوعات به عنوان پل ارتباطی و‌ حلقه واسط بین مردم، مسولان هستند.


دکتر «علیرضا رمضانی» با بیان اینکه یکی از مهم ترین و اصلی ترین رسالت های سازمان نظام پزشکی، حفظ حقوق بیماران است، افزود: معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی،  یکی از حوزه های است که مردم بیشترین تماس و  ارتباط را با این معاونت دارد.

 


وی با بیان اینکه معاونت انتظامی مسئولیت رسیدگی به پرونده های مرتبط با شکایت مردم از پزشکان دارد، افزود: هر نوع کاری در حوزه بهداشت و درمان یک سری ریسک های مرتبط به خود را دارد.

 


رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام بیان کرد: پزشکان وظیفه اجرای خدمات درمانی بر اساس استانداردهای موجود را دارد و بر اساس قانون سازمان نظام پزشکی در تلاش برای حفظ سلامت جامعه و بیماران است.

 

وی با بیان اینکه اولین کسی که از خدشه دار شدن اعتماد بین مردم و پزشک روی می دهد خود مردم هستند، گفت: انتظار می رود که رسانه های استان تعامل بیشتری در راستای روشنگری و فرهنگ سازی با سازمان نظام پزشکی استان داشته باشند.

 


رمضانی با اشاره به اینکه تمام وقت و در تمام ساعات شبانه روز آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه هستیم، ابراز کرد: هفتاد۷۰ درصد حکم پرونده های قصور پزشکی و شکایات مردمی که در استان صادر شده است،  در شورای عالی سازمان نظام پزشکی تایید شده است.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه قطعا هیچ حقی از بیمارانی که به خدمات پزشکی معترض هستند ضایع نخواهد شد، ابراز کرد: رسیدگی به پرونده‌های قصور  پزشکی در چهار مرحله انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد ۴۳۳ پرونده شکایت از پزشکان در این سازمان تشکیل شده است که  در ۷۵ مورد، قصور‌‌ پزشکی تایید شد است، خاطرنشان کرد: عدم مراجعه به مراکز غیرمجاز پزشکی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

کد خبر 1103905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha