شیروان، میزبان دومین رزمایش آمادگی در برابر بحران منطقه شمال شرق کشور

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: دومین رزمایش بزرگ عملیاتی آمادگی در برابر بحران سیلاب منطقه شمال شرق کشور روز سه شنبه در شیروان برگزار می شود.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در آستانه هفته پدافند غیرعامل، این رزمایش در محل پست نیروگاه قدیم برق شهرستان با مشارکت شرکت های صنعت آب و برق استان خراسان شمالی و 17 اکیپ عملیاتی از استان های خراسان رضوی، گلستان، سمنان و همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی و شیروان برگزار می شود.

 

مدیر امور منابع آب شیروان خاطرنشان کرد: این مانور با هدف تمرین و فعال سازی در شرایط وقوع حادثه و ارتقای توان آمادگی در مقابله با وقوع سیل احتمالی با توجه به واقع شدن در آستانه فصل پاییز و آغاز زمان بارندگی این ایام با چند سناریوی فرضی برگزار می شود.

 

خسروپناه اضافه کرد: آشنایی اعضای اجرایی کارگروه های تخصصی با یکدیگر، افزایش ارتباط بین اعضاء و تمرین کارگروهی به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای انجام اقدامات درست در زمان حادثه بخشی از دستاورهای مثبت برگزاری مانور به شمار می آید.

 

وی تصریح کرد: استان خراسان شمالی دارای 6 هزار و 600 کیلومتر رودخانه و مسیل و استانی صعب العبور و حادثه خیز است که سیلاب های هرساله خسارت های زیادی را به بخش های مختلف وارد می کند.

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: این استان دارای هشت سد با ظرفیت 240 میلیون مترمکعب، 80 میلیون مترمکعب ظرفیت تولید آب، بیش از هفت هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب به شهرها و روستاها و احداث 12 هزار کیلومتر شبکه توزیع برق است.

کد خبر 1103990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha