برنامه‌ریزی صحیح در حوزه فرهنگ بخش مهمی از پدافند غیرعامل است

نخستین جلسه این کارگروه با حضور اعضا و با دستور کار ارائه گزارش اعتبارات پروژه‌ای پدافند غیرعامل و آموزش و آگاه سازی جامعه مخاطب در آستانه هفته پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست، با بیان اینکه سیاست های فرهنگی پدافند غیر عامل توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است تاکید کرد: توجه به الزامات پدافند غیر عامل در حوزه های فرهنگی برای دفع تهدیدات بسیار حیاتی بوده و این مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

 


« عمران خودآموز» افزود: در خصوص ظرفیت دستگاه های فرهنگی در بحث های مرتبط با پدافند غیرعامل و پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی و تقابل با جنگ نرم دشمن، در این حوزه ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد كه باید به شكل حداكثری از آن برای مقابله با تهدیدها استفاده كنیم.

 

وی بیان کرد: این کارگروه کارکرد فرهنگی و آموزشی دارد و همگی در حوزه آموزش عمومی و همگانی ماموریت داریم، پدافند غیرعامل یعنی پیشگیری از تجاوز دشمن متخاصم بدون استفاده از سلاح، بنابراين در حوزه فرهنگی مدیریت جو روانی مد نظر است و تکیه مدیریت فرهنگی در پدافند غیرعامل بر داشته ها باید باشد.

 

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان ایلام تصریح کرد: پدافند غیرعامل با بحران بسیار متفاوت است، اقدامات پیشگیرانه مانع از ایجاد بحران است، ما با مردم و نخبگان و طیف های مختلف فکری و فرهنگی سر و کار داریم، بنابراین داشتنِ برنامه و برنامه‌ریزی صحیح در زمینه فرهنگ بخش مهمی از پدافند غیرعامل است.

 

گفتنی است، پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود كه به كارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، كاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

 

کد خبر 1104086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha