وقف پیونده دهنده عشق، ایمان و چشمه همیشه جوشان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف پیوند دهنده عشق و ایمان و چشمه همیشه جوشان بوده که در رفع نیازمندی‌های جامعه اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «عباس نصیر الاسلامی» امروز در همایش استانی یاوران وقف در حرم مطهر امام زاده عبدالله علیه السلام شهر یاسوج، گفت: در آموزه های دینی و روایات متعدد بر مقوله وقف تأکیدهای فراوانی شده که امروز خوشبختانه واقفان خیراندیش در جای جای کشور با وقف بخشی از اموال خود به عمران و آبادانی کشور و خدمت رسانی به مردم کمک‌های زیادی نموده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ موقوفه منفعتی و بیش از هزار و ۱۰۰حسینیه و مسجد وجود دارد، گفت: در موقوفات منفعتی نسبت به سایر استان‌ها بسیار عقب هستیم که نیازمند ترویج این سنت حسنه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

 

وی بیشترین موقوفات را مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه دانست و خواستار همکاری بیشتر علما، فرهنگیان و اصحاب رسانه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه شد.

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: از محل نیت‌های واقفین ۶ هزار بسته معیشتی از زمان شیوع ویروس کرونا بین نيازمندان توزیع شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف پیوند دهنده عشق و ایمان و چشمه همیشه جوشان بوده که در رفع نیازمندی‌های جامعه اسلامی بسیار مهم تاثیر گذار است.

 

وی افزود: در مهرماه سال جاری نیز از محل کمک‌های واقفین و خیرین  ۵۲۰ پک تحصیلی نیز با اعتباری بالغ بر ۹۰ ميليون تومان در قالب طرح مهر تحصیلی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

نصیرالاسلامی از همه دستگاه‌های فرهنگی، ائمه جمعه و اقشار مختلف جامعه خواست نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، همت بیشتری داشته باشند تا بخشی از مشکلات و نیازمندی‌های مردم با استفاده از موقوفات مرتفع شود.

کد خبر 1104283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha