آئین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری "فردا" در پیشوا برگزار شد

آئین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری "فردا" در شهرستان پیشوا با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، آئین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری "فردا" با حضور فرماندار شهرستان پیشوا، مدیر آموزش وپرورش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ‌ و‌ ارشاد و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در مدرسه سرمد برگزار گردید.

جشنواره "فردا"یک رویداد بزرگ فرهنگی، هنری درسطح کشور است که دانش‌آموزان صد هزار مدرسه کشور در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی، ادبی، رسانه و دیگر رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت خواهند داشت.

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در این جشنواره دانش‌آموزی گفت: حضور دانش‌آموزان‌ در مدارس نشاط و پویایی خاصی به جامعه می‌بخشد و با توجه به ضرورت بازگشایی مدارس لازم است این قشر از اجرای طرح واکسیناسیون استقبال کرده و با نقش اثرگذاری که دارد، خانواده خود را نیز به این امر‌ مهم ترغیب نماید.
وی افزود: از کادر پزشکی‌ و درمانی کشور و شهرستان پیشوا و همه‌ مجموعه‌هایی که برای مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون عمومی تلاش می‌کنند،  قدردانی می‌نمایم. تاکنون حدود ۶۰ درصد جامعه هدف بین ۱۲ تا ۱۸ سال و ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان پیشوا واکسینه شده‌اند.امیدوارم با واکسینه دانش‌آموزان و افراد بازمانده از واکسیناسیون، ایمنی کامل در کشور و شهرستان حاکم شود.
عباسی با اشاره به اقدامات توسعه شبکه زیر ساختی کشور بیان کرد: در شرایط کرونا، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور شدت و سرعت یافت و راه‌اندازی شبکه شاد در بستر فضای مجازی ازجمله اقداماتی است که در حوزه صورت گرفته است.
فرماندار پیشوا ادامه داد: دانش‌آموزان شهرستان پیشوا در سطح استان و کشور به موفقیت‌های چشمگیری در بعد علمی، فرهنگی‌ و هنری دست یافته‌اند که قابل تقدیر است.
وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه و فضای معنوی حاکم بر آن از قشر‌ دانش‌آموزی انتظار می‌رود تا در مباحث فرهنگی و هنری سرآمد منطقه، استان و کشور بوده و همت و تلاش بیشتری را به کار گیرد.هنر زبان مشترک‌ جوامع بین‌الملل است و همه کشورها و ملت‌ها داشته‌هایشان را به زبان هنر به نمایش می‌گذارند.
عباسی توجه به فرهنگ را مهم دانست و تصریح کرد:‌کشور ایران اسلامی همواره پیشتاز مباحث فرهنگی است ولی علیرغم همه‌ تلاش‌ها و زحمات، فرهنگ‌ عمومی جامعه نیازمند ارتقا و جهت‌دهی است و باید در این زمینه کار و تلاش بیشتری را صورت داد.
وی در پایان گفت:‌ ارتقای مسیر فرهنگی و تقویت فرهنگ عمومی و اخلاقی جامعه اثرگذاری مطلوبی در زندگی فردی و اجتماعی خواهد داشت.

کد خبر 1104347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha