طلبه تراز انقلاب  طرفدار مقاومت اسلامی است

آیت الله عابدینی گفت: طلبه‌ تراز انقلاب اسلامی طرفدار مقاومت اسلامی است و آن کسی که این معنا را می‌فهمد و برای آن دغدغه دارد طلبه در خور انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار صمیمانه با طلاب مدرسه علمیه صالحیه اظهار کرد: خدا را شاکریم که دل‌های جوانان شایسته‌ی ما این‌گونه با امام زمان (عج)، حوزه‌های علمیه و معارف دین همراه شده است و به‌طور ویژه برای این فضایی که در این مدرسه احساس می‌شود خدا را شکر می‌کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله محمدی‌ تاکندی افزود: مرحوم آیت‌الله محمدی‌ تاکندی (ره) یکی از بزرگان حوزه علمیه بودند و سالیان سال در تبلیغ و ترویج دین کوشیدند، ان‌شاالله با اولیای الهی محشور شوند.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از طلاب در خصوص طلبه تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم طلبه تراز انقلاب را تعریف کنیم، ابتدا باید انقلاب را تعریف کنیم، انقلاب چیست و از ما چه می‌خواهد، اگر فهمیدیم انقلاب چیست، از ما و جامعه ما می‌خواهد چه چیزی بسازد و چشم‌اندازش چیست آن‌ زمان خصوصیات و ویژگی‌ های طلبه تراز انقلاب اسلامی را به دست می‌ آوریم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 59 سوره نساء یادآور شد: آیه «أَطيعُوا اللَّهَ وَأَطيعُوا الرَّسولَ وَأُولِي الأَمرِ مِنكُم» مهمترین شاخصه یک طلبه در تراز انقلاب اسلامی و تفاوت بین طلبه انقلابی و غیر انقلابی را مشخص می‌سازد. یعنی طلبه به‌ جایی برسد که مطیع خدا، رسول خدا و اولی‌الامر شود که البته بین اطاعت و تبعیت تفاوت وجود دارد. اطاعت یعنی انسان کاری را از صمیم قلب انجام دهد و به آن علاقه داشته باشد؛ اما تبعیت اینگونه نیست.

 

وی شاخصه دیگر طلبه تراز انقلاب اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم بسیار در مورد امر به معروف صحبت به میان آمده و در آیه 71 سوره توبه خداوند مومنان را دوستدار و یاور یکدیگر می‌داند که امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 75 سوره نساء خاطر نشان کرد: طلبه‌ تراز انقلاب اسلامی طرفدار مقاومت اسلامی است و آن کسی که این معنا را می‌فهمد و برای آن دغدغه دارد طلبه درخور انقلاب است، همچنین طلبه‌ای که با قرآن کریم انس دارد و وقتی نام و یاد خدا به میان می‌آید دلش زیر و رو می شود و در پیشگاه عظمت الهی احساس فروتنی می‌کند.

کد خبر 1104375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha