کشاورزی مبتنی بر قرارداد  راه برون رفت از مشکلات عرصه کشاورزی است

حسنی مقدم با اشاره به اهمت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی، گفت: برند سازی و بسته بندی مناسب ارزش ارزش افزوده بیشتری را عاید کشاورزان می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسفندیار حسنی مقدم» امروز(21 مهر» در جلسه بررسی خرید محصولات باغی مازاد کشاورزان با گفت: کشاورزی مبتنی بر قرارداد می‌تواند راه برون رفت از این مشکل باشد.


رئیس جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد ۹۰ درصد کشاورزی در دنیا مبتنی بر قرارداد است اما این نسبت در ایران کمتر از ۵ درصد می باشد.

 

وی با اشاره به اهمت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی، گفت: برند سازی و بسته بندی مناسب ارزش  ارزش افزوده بیشتری را عاید کشاورزان می کند.

 

حسنی مقدم با اشاره به برداشت محصولات باغی در استان، گفت:  طی سال جاری ۶۵ هزار تن انار از سطح سه هزار و 500 هکتاراز باغات استان برداشت می شود.

 

وی افزود: همچنین‌ ۷۵ هزار تن سیب از سطح ۴ هزار هکتار و تولید ۱۹۰۰ کیلو گرم زعفران از سطح ۴۲۳ هکتار در لرستان برداشت می شود.

 

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: این ظرفیت خوبی است؛ این مقدار تولید مازاد بر مصرف استان می باشد که با برند سازی و بسته بندی مناسب ارزش افزوده بیشتری عاید کشاورزان و تولیدکنندگان شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی لرستان  در ادامه  مدیر تعاون روستایی را ملزم کرد جهت برندسازی، تبلیغ محصولات کشاورزی تولیدی استان کرد و گفت: بازاریابی و تشکیل بازارچه‌های محلی اهتمام و  برنامه‌ریزی مناسب جهت کشت مبتنی بر قرارداد ضروری است.

کد خبر 1104466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha