بهره مندی پلیس از فناوری نوین جهت ارائه خدمات انتظامی

سردار الهی با اشاره به کشف به وقوع ۸۰ درصد انواع جرایم توسط پلیس این فرماندهی، گفت: در کشف به وقوع انواع جرایم در ۶ ماهه امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سردار «یحیی الهی» امروز(21 مهر) در سخنانی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی برای ارائه کارنامه یک ساله پلیس به مردم به منظور معرفی ظرفیت و توانمندی های پلیس به منظور جلب سرمایه های اجتماعی و مشارکت عمومی در پیشبرد اهداف کلان است.

وی با اشاره به شعار منتخب هفته ناجا در سال جاری مبنی بر "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" افزود: امروز نیروی انتظامی؛ سازمانی بهره مند از فناوری های نوین و تکنولوژهای هوشمند به منظور تسریع و تسهیل ارائه خدمات انتظامی به مردم است.

فرمانده انتظامی لرستان افزود: در اجرای برنامه های هفته ناجا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی بایستی ویژگی بارز "هوشمندی پلیس"به منظور تحقق "امنیت پایدار" نمایان باشد.
افزایش 17 درصدی کشفیات مواد مخدر
سردار الهی با بيان اينكه از ابتدای سال جاری تا پايان شهريورماه بالغ بر 3 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است، گفت: آمار كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
افزایش 105 درصدی پرونده‌هاي پليس فتا
فرمانده انتظامی استان تصريح كرد: در 6 ماهه اول سال جاري با تشكيل بيش از 600فقره پرونده در پليس فتا و با افزايش توان تاكتيكي كارشناسان، افزایش 105 درصدی در حوزه جرایم سایبری داشته ایم.
کشف 80 درصدی انواع جرایم در لرستان
سردار الهی با اشاره به کشف به وقوع 80 درصد انواع جرایم توسط پلیس این فرماندهی، تصریح کرد: در کشف به وقوع انواع جرایم در 6 ماهه امسال نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته ایم.
افزایش 132 درصدی کالای قاچاق
وی با بیان اینکه بیش از 255میلیاردتومان انواع کالای قاچاق در استان کشف شده است،گفت: در این حوزه نسبت به 6 ماهه سال قبل 132درصد شاهد افزایش کشف بوده ایم.
مصالحه 70 درصدي پرونده‌ها
فرمانده انتظامي استان در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: در 6 ماهه اول سال جاري 4300 پرونده به دواير مشاوره و مددكاري ارجاع داده شده كه از اين تعداد حدود 70 درصد به مصالحه ختم شده است.
این مقام ارشد انتظامی لرستان با اشاره به کشف انواع جرایم از جمله، مواد مخدر، سلاح و مهمات، سرقت، اراذل و اوباش، جرایم سایبری، دستگیری مجرمان و محکومان فراری و تحت تعقیب، انهدام باندهای موادمخدر، خرده فروشان، جمع آوری معتادان متجاهر، سرقت های خشن و مسلحانه، انجام ماموریت های پلیسی 110، مصالحه و صلح و سازش اکثریت پرونده های خانوادگی، اجرای طرح های محله محور و غیره که نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است، اذعان داشت: در حوزه تصادفات جرحی و فوتی درون و برون شهری نیز نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته ایم.
سردارالهی در ادامه با قدرداني از اقدامات مطلوب صحاب رسانه در انعكاس اقدامات و عملكرد فرماندهي انتظامي لرستان بر لزوم مسئول سازی، همگرایی نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی در ایفای نقش خود در پیشگیری از جرایم تاکید کرد و گفت: اجرای مستمر طرح های ویژه چون طرح های محله محور برای مقابله با سرقت ها می تواند کارساز باشد، از طرفی ارتقاء بهره مندی از سامانه نما، کنترل بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، رصد مناطق جرم خیز و آلوده با نگرشی بر اطلس مقابله با سرقت بر مبنای زمان و مکان وقوع این جرم نیز موثر می باشد.

کد خبر 1104550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha